Gå til innhold

Skal bytte servo olja.


haddis
 Share

Anbefalte innlegg

Det er Dexron II/CHF 11 S som er spesifisert på E36. Antar at det ikke skader å bruke Dexron III heller, men er sikkert ikke vits..

Jeg bare titta på sidene til Castrol og så på smøreskjemaet der. Det er vel litt generellt, for jeg vet at til E46 skal man bruke ATF III. Prisforskjellen er jo marginal, så jeg ville kjøpt inn 2 liter ATF III.

ATF III fungerer også på alle bruksområder som ATF II kan brukes til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.

Stakk nedom en forhandler å spurte etter servo olje til e36.

Fikk da levert en liter med olje til automatgir.

Men om det er Dexron II eller Dexron III har jeg null peiling på.

Er det merkbare forskjeller på oljer? med tanke på at jeg syntes rattet begynner å bli litt tungt ( ikke vondt i armene tungt).

Det hele begynte da nevøen min på 12 år skulle etterfylle motorolje på bilen så endte det et 1dl motor olje i servo olja :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal nok ikke merke så enorm forskjell på oljene, men ATF-oljen er jo en slags hydraulikkolje, så den tåler bedre de enorme trykkene som servopumpa lager (over 100 bar).

Husk å lufte systemet ved å svinge mange ganger fra side til side (ytterkant til ytterkant). Etterfyll ved behov under luftinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er Dexron II/CHF 11 S som er spesifisert på E36. Antar at det ikke skader å bruke Dexron III heller, men er sikkert ikke vits..

Har fått undersøkt litt mer. Dexron II er hva som skal på E36 (gikk ned på forhandleren igjen å tok en prat)

Så er det bare å vente på at godværet skal komme.

Takker for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...