DrGreve Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Heisann! Har flatt batteri på bilen,naboen kom over me startkabler for å hjelpe. Vi monterte minus først og pluss til sist of fikk ikke start på bilen min,startmotoren sto bare å tikket. Ser jo i ettertid at vi monerte kablene i feil rekkefølge. Pga av feilmontering at bilen ikke startet lr? Eller har det ingen ting å si? Vet jo at feilbruk kan føre til skader i bilens elektronikk,håper bare på det beste..Nån som kan hjelpe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sax Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Hm... Det høres mer ut som om det er startmotoren din som er gåen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ReiRud Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 hvordan tikker??? kjapt inn og ut? hvis det er det så er det for lite strøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Alltid jording til sist ja, men strømmen er den samme uansett i hvilken rekkefølge du gjør det så den hadde starta om det ikke var noe annet i veien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Gikk tom for strøm med min 530d. Den startet ikke på tross av startkabler. Bilen som kom med startkabler måtte stå en god stund og levere strøm til batteriet før bilen startet. Nå er kanskje dette spesielt for dieselbiler, men det kan jo være som en over her antyder at det ikke ble levert nok strøm til at du fikk start. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasM Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 samme skjedde med meg.. først prøvde vi å starte den med en liten fiesta.. funka ikke, men så kom naboen med en stor chrystler, da startet den med engang =) så prøv og bruk en større bil.. Mye mulig dette bare er svada men.. funket her..! trodde også det var startern, men er vist bare et rele som ligger og tikker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Skal jo litt mere til for å trekke iveien en dieselbil så om batteriet ikke leverer nok strøm er det jo dømt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrGreve Skrevet August 14, 2006 Forfatter Share Skrevet August 14, 2006 Bilen som blei brukt va en gammel sliten golf, e vel oxo mulig at batteriet i Golfen va svakere i amp enn mitt..og at det e grunnen.Fikk strøm men ikke nok til å starte min?? Va lys i varsels pærene men svakt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 da har du nok forklaringa der. det er sikkert dobbelt så mange amp i bilen din enn i den golfen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Du hadde nok ikke nok strøm til å få start. La bilen med startkablene stå å lade opp batteriet ditt litt eller få tak i en med større bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrGreve Skrevet August 14, 2006 Forfatter Share Skrevet August 14, 2006 Får få han duden som har henta seg en fæl Hummer til å gje Bimmern ett skikkelig elektrosjokk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 Skal jo litt mere til for å trekke iveien en dieselbil så om batteriet ikke leverer nok strøm er det jo dømt.. da har du nok forklaringa der. det er sikkert dobbelt så mange amp i bilen din enn i den golfen. Av en eller annen grunn trodde jeg du hadde diesel bil.. hmm.. Men prøv en bil med litt større batteri. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DrGreve Skrevet August 14, 2006 Forfatter Share Skrevet August 14, 2006 Takk for alle svaran Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet August 14, 2006 Share Skrevet August 14, 2006 på nyere biler kan det være skadelig å bruke startkabler. dette pga når du bruker vanlige startkabler så resetter du hjernen på bilen, og i verste fall kan hjernen bli ødelagt. derfor skal du "koble" startkablene litt anderledes. begge bilene skal være av når du kobler startkablene. de selger også startkabler som er beregnet for dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå