Arnefles Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Hei. Noen som har tips om hva dette kan være? Lyden kommer når det kjøres over litt store asfaltsprekker(som det er mange av i Norge) og hvis jeg kjører f.eks. på grusvei. Det høres ut som om demper er løs i øvre feste og slår i karosseriet,men har nettopp satt på nye bilstein sprint dempere og vet dette er skikkelig montert.Hjullager og hjul er også byttet. Lyden er lik som den var før jeg byttet dempere.Ser også ut som om stab.staget sitter bra+batteri.Ingen løse ting i bag.rom heller. Noen som kan hjelpe meg eller har hatt likt problem????
Mr_Sunde Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Kan vere tårnlageret til støtdemperfeste som er gåent viss dette ikke ble byttet når du byttet dempere. Prøv å bevege støtdemper opp og ned mens bilen står på bakken. Hvis det er vanskelig å komme til, så kan du jekke opp bilen og fjerne hjulet for deretter å sette en jekk under navet og jekke opp litt sånn at støtdemperen ikke står helt ute og prøve å bevege den da. Hvis du kan bevege øverste del av støtdemper så er det sikkert tårnlager som er gåent. Hadde liknende ulyd selv, men da var det nederste festeskruen til demperen som var løs.
Arnefles Skrevet August 15, 2006 Forfatter Skrevet August 15, 2006 Lageret i topp er helt nytt og ingenting feil med festinga på demper.Strøkent. Vrient detta...
Mr_Sunde Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Da kan det jo vere kulefestet for den øverste bærearmen. Disse har en tendens til å bli litt slitt etter en stund. Prøv å jekke opp bilen og beveg hjulet inn og ut og se om det beveger seg.
Rogern Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 pa min e46 var d denne foringen: bokstav D svingarmsforing. slo og trommet når jeg kjørte neddi hull, og rett etter jeg ga full gass å trødde inn clutchen for å gire.... http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... r/2996.gif
Michael Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Foring D på det bildet var gåen på min e36 da jeg hadde en sånn klakkelyd
duÅ Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 hadde samme problemet på min,da var det traversforingen så va røken...
Puma Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 hadde samme problemet på min,da var det traversforingen så va røken... Hadde tilsvarende "klakke-lyd" på min E36 og da var det "foring - D" som var gåen... Ganske grie og bytte. Skrur ut hele boksen som holder arm/foring til karroseriet (merk posisjonen). Fjerner boksen fra armen. Røsker ut inmaten av foringa for så og skjære gjennom den ytterste alu-ringen av foringa med et baufil blad. Da slipper du og fjerne armen for og presse det ut Ny foring kan presses inn på stedet. (anbefaler vel og bruke powerflex når du først bytter...) For og ikke få feil vinkel og unødvendig spenn på foringen skal anleggsflaten på boksen som skrus i karosseriet ligge på linje med to skruer på navet (kan komme tilbake til det hvis ønskelig og gjelder kanskje kun ved bruk av original foring) Deretter er det bare og posisjonere det hele tilbake i karosserifestene etter merkene du lagde til og begynne med... Gjorde det på denne måten og har ikke hatt problemer siden
Michael Skrevet August 15, 2006 Skrevet August 15, 2006 Bare pass på bremseslangene når du slipper ned svingarmen, er fort gjort at de tar hele trykket..
Arnefles Skrevet August 15, 2006 Forfatter Skrevet August 15, 2006 Takk for tips! Dette kan nok være problemet ja. Får ta en titt der. Kan jeg kjenne slarken hvis jeg jekker opp bilen bak?
Mr_Sunde Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Du kan sikkert kjenne slarken på den måten. Kan også sette på håndbrekket og sette bilen i gir og prøve å rigle frem og tilbake litt mens noen ser om svingarmen beveger seg mye.
Michael Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Er ikke lett å kjenne noe slakk, men stort sett så har foringa flytta seg litt i hylsa så hvis du ser på den så ser du at den ikke er helt sentrert.
hnrik Skrevet August 16, 2006 Skrevet August 16, 2006 Når en kamerat av meg hadde en slik klakkelyd var det drivknuta som var gåen.
Arnefles Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Kan egentlig ikke tenke meg at det er drivknuta....
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Sliter med samme problem..Tipper selv det er ei foring som har tatt kvelden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå