Gå til innhold

For varm, koker.


MpA
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Nå må jeg si meg litt lei, min dakkars bmw 320 86 modell koker, har skiftet termostat, nok vann, skiftet vifte, viften går etter turtalet.

OG FREMDELES den koker :( , men det gjenstår 2 ting, lufte og vannpumpe, men hva er det som kan fåråsake dette? blir litt oppgitt når jeg ikke finner ut av det, men når jeg kjører med den så blir den ikke varm, den går aldri over midten.. når den står i ro da stiger det ganske fort opp mot det rød.

Det er og noe groms i vannet, ligner litt på noe fettgreier, og når jeg skiftet termostaten min så var den gamle full i eksos så det ut som, det var et svart tynt lag med eksos på den som man kunne ta vekk med fingeren...(vær så snill og ikke si at toppen en RØKE:(:(:() vannet med groms har det vært en liten stund, det var først ferdagen som var den begynte og koke etter litt hard kjøring.

Noen som har forslag, litt hjelpesløs her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme feilen som jeg hadde. regner med at endten er toppen gåen eller toppakningen! jeg ville fått tak i en slik co2 måler eller hva det heter den måler om det er eksos i kjølevannet ;) da finner du fort ut om noen er gæli.

er det hvit eksos ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problem på min e 30 88 mod. byttet termostat ,og hadde allerede byttet toppakning,likevel kokte den. luftet den godt, det hjalp litt. Prøv det..

Fant senere ett lite hull i en av radiator slangene, etter at jeg byttet den har jeg ikke hatt problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også det høres ut som stoppaktning, da jeg har strecd med samme problem selv. Bare for å si det sånn. Slutt og kjør så slipper du å ødelegger radiatoren. Du får et enormt overtrykk i kjøleanlegget når toppaktningen er gåen noe som kan resultere i sprukken radiator. Dessuten sier du det er grums i kjølevannet! Finnes ikke sikrere tegn.

Bare hive seg til å skru :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...