Gå til innhold

2.7 turbo


Ceylon
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til hva mer som kan gjøres med min motor for at den skal tåle over 600hk :twisted: uten at det skal koste så mye mer... har ikke så mye mer eg kan bruke liksom,, :oops: (m20b25) , den har:

Diesel veiv, oljespyling, neddreide stempler (husker ikke årstall, men det skal være bra med gods), flett ny topp(portet), 320 staker, pianotråd ( 0,8mm), skal være 7,9:1 komp, kjøper ca 850cc dyser for å være sikker, datasprut, kkk\garrett turbo skal klare rundt 650 hk, har vurdert å få sveiset og planert toppen.. men det vil koste 4000 ekstra.!?!?..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tåler ikke 600hk med originale stempler, tror omtrent alle de jeg vet om med 550-600hk har fått ras på ett eller flere av stemplene. Fra ppf-forumet har du jo blandt annet Robin, Niklas g, Mirre, Turbofall for å nevne noen.

Hvis du har kat-stempler som er dreide så er kompforholdet lavere enn 7,9:1 Mål for å være sikker.

Hvem har portet toppen og hva ble resultatet?

Kam?

Sveising og planing av toppen koster 2k.

Sveis toppen, bytt til smidd innmat eller sikt på en litt mer moderat effekt-400hk+ det er min konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med 2000 for sveising av topp... Jeg bor i bergen, så hvis det er noen som bor litt i nærheten som kan ta det???!

Når det gjelder stempler, så vet jeg ikke enda hva stempler som står i nå... Frister veldig med smidde stempler, og 6500-7000 er jo ikke så gale med tanke på hva Vidar strand skulle ha for smidde.. tror han sa 1250+moms for stk...

Men slik det ligger an med pengene no sveiser heller toppen og nøyer meg med 450hk foreløpig. :?

Kam er oginal på an.. er det noe som må være kvassere for å eventuelt hente ut 600+??? (som er målet).. og det eneste som gjenstår da er vel stakene..? Det er jo 320 staker som er satt på no.. noen som vet ca hvor mye belasning disse tåler..

:?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen kan du få sveisa i stavanger i hvertfall.

På en såpass modifisert motor som din så er det obligatorisk å bytte kammen, bruk en Z-45 kam fra PPF. Den er 280 grader in/ex og en del høyere løft enn std. Gode tomgangsegenskaper også.

Du får en del spissere rådevinkel siden du har lengre slag og kortere råder, og det innebærer større belastning på rådene.

Men uansett så tåler rådene stort sett mer enn stemplene, men du er nok i grenseland når du nærmer deg 5-600hk. Husk Murphy's lov :wink:

Det er ikke uten grunn at det er svindyrt å bygge grom motor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg e med på det med kam... men har og fått høre at løfterene er ett svakt pungt på høyt turtall(knekker) ... Disse er og nye men vil ikke spissere lam bety enda mer belasning på løfterene... . . Har aldri vært inne på ppf sin side...noen som har en link.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...