hnrik Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Hvilken bil bør jeg kjøpe meg som førstebil? Tenkte jeg skulle bruke mellom 50 og 80:) Henrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hnrik Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 Tråden ligger i feil emne, noen som kan flytte den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 En eller annen fin bimmer du har råd til å forsikre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jani Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 ikke får fænci greier.. første bil pleier å ende i grøfta.. i hverfall 1 gang:) hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Om man holder seg i skinnet og bruker huet så holder man da den første bilen greit på veien Eneste om vinteren det er stor fare for at ting blir veldig morrosamt, før man står med bilen planta i noe den ikke bør stå i... Gå ned noe i pris og kjøp en pen e34 520 24v kanskje? Pen å se på, pen å høre på, og går helt greit sku man tru Om jeg skulle kjøpt bil for første gang hadde det ivertfall blitt noe i den duren... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RWDF Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Har min første bil ennå, en E36 320i. Funker bra for min del, i alle fall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen|3k Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Jeg skal selge en flott E30 316i som var og er min førstebil Under prisklassen din men http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1203070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Hei! Dette er jo en spennede affære! Jeg vil anbefale deg å kjøpe en 318 eller en 320 E36, men søk på forumet vedr kjente feil på disse. Da tenker jeg spesielt i forhold til rust etc. Slitedeler må man jo regne med å bytte uansett. Ellers er jo E34 520 24V en god bil om du ønsker en større bil. Ikke kjøp E34 520 som ikke er 24V da denne er rimelig dau. Har hatt en slik selv. Mener å huske at E34 er bedre rustbehandlet enn E36. Rust koster gjerne litt å utbedre. Personlig så ville jeg valgt en BMW med rekke 6'er. Dvs ikke gått for 318, men 318 er likevel en fin og rimelig 1.gangs bil. Deleprisene er likevel ok om det er en rekke 6'er du velger. Uansett hva du velger så er det mulig å finne et strøkent eksemplar innen begge E-merkene. Finn et eksemplar som er rimelig strøkent og som har aircondition. Uten AC blir du ikke kvitt bilen i neste omgang. Lykke til med førstegangs kjøpet!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Burde klare å få tak i en fin e36 320 coupe til den prisen. med skinn,klima osv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen lysholm Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Helt enig med Ellingsen IS modellene er jo meget pene biler og bør være et godt alternativ som førstegangsbil. 318is eller 320is bør være innenfor rekkevidde. 318is har 140hk som burde sparke godt nok som førstegangs bil. 320is har 150hk, men da rekke 6'er. Spesielt på 320is så finner man lettere biler med klima, skinn og automat (om du har lyst på det). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 320is blir vel lansert i i usa? er vel coupe!! du tenker på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steffen_sandnes Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 e36 320is... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 17, 2006 Share Skrevet August 17, 2006 Skal du ha den rette BMW sjarmen må bilen etter min mening ha en sekser under panseret (320/323/325/328/330/M3) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Min første bil kjøpte jeg for 1,5år siden, å kjører den enda En 91 520i 24V ... Har aldri vært i grøfta eller kræsja den, men som jeg ser at er nevnt over her, så er det fort gjort på vinteren Denne bilen er knall som førstebil, uten tvil. Kanskje litt slapp på lavt turtall, sammenlignet med andre "vanlige" 4syl motorer, men ellers er dette en topp bil med usedvanlig god kjørekomfort til en 91mod å være! Edit: Glemte selvfølgelig å skrive at du må ha råd til å forsikre og fylle bensin på bilen! Sjekk med forsikringsselskapet ditt før du kjøper bilen, slik at du vet sånn ca hva du må ut med Ang. forbruk så ligger min på så mye som 1 ltr/mil på landevei og 1,2 - 1,5 ltr/mil på bykjøring. Nå skal det jo da sies at jeg kjører ganske så "aktivt" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 Spesielt på 320is så finner man lettere biler med klima, skinn og automat (om du har lyst på det). En 320is er vel en italiensk M3, som også skal være meget sjelden (fååå som ble laget). Så... tror nok ikke dette er noe i hans prisklasse. Snakker vel kanskje nesten det dobbelte av hans prisklasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå