Mangel Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Kjørte fra skien til trondheim med tilhenger her om dagen og nå synes jeg faktisk bilen går litt dårligere. Skal vel innrømme at jeg har kjørt ganske radig og lurer i grunn på at siden jeg til tider pressa gassen med mer enn nødvendig og dermed tilførte motoren mer bensin enn nødvendig.. dvs i forhold til hva det flytta seg, var jo ingen merkbar forskjell. Så lurer jeg på om jeg kan ha sota ned motorn litt. Det er en 850, volvo ja, med 2.5L motor og ca146 hester eller no. Og når jeg gir på nå så vil den ikke slippe på vått engang, noe som er svært uvanlig for den bilen her, spesielt siden det er grevling Er litt usikker på når sist plugger og filter er bytta selv om jeg tror det burde har vært bytta, men det skulle vel ikke ha så mye å si? Hvert fall ikke sånn "plutselig"... Merka forøvrig at den hadde en tendens til å jukse litt når den har lavere turtall enn 1500 og har litt tungt arbeid med å dra hengern. Virka hvert fall som om den innimellom hoppa over en sylinder. Det kan vel kanskje komme av dårlige plugger? Setter pris på svar og tips. Adminedit (bmwE9): Jeg har flyttet innlegget fordi tekniskforumet kun er for BMW... litt orden på tingene må vi ha... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet August 15, 2006 Forfatter Share Skrevet August 15, 2006 OT: hehe, visste jeg bare skulle skrivd 850 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 15, 2006 Share Skrevet August 15, 2006 Kjør noen minutter med høyt turtall for å blåse ut sotbelegg i eksosen, er ihvertfall slik for bmw motorer, vet ikke med volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 Jeg vil se et bilde av en BMW 850 med campingvogn bakpå Nei men som sagt, prøv å kjør en tur på høyt turtall. Måtte det med E21'n for å blåse ut sot og drit ihvertfall. Selv om det umulig kan komme noe vondt ut av å bytte plugger! Du kan vel også ta ut pluggene og pusse av dem med et fint sandpapir hvis de er veldig sotete. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 16, 2006 Share Skrevet August 16, 2006 kjøp deg BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet August 16, 2006 Forfatter Share Skrevet August 16, 2006 hmm, skal prøve det her når jeg får tid. Nå er det eksamen som gjelder dirtydicky, det er folka mine sin bil, men jeg bruker den for tia... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå