Gå til innhold

885 topp og motornr 325?


Rotty
 Share

Anbefalte innlegg

Hei det sto ett nr på toppen min og ett på motorn + gir. noen som kan fortelle meg hva slags motor,årsmod ol tekniske tings..

motornr: 1278 921 * 085 87

toppen : 1705 885

girkassa : 260 0 1270 90

eller hvor jeg finner ut av det selv?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ivertall årsmodel gravert med en ring rundt på toppen..er ganske lett og se også egentlig.. men står bare 2 siffer(min står det 86).

har ivertfall 885 topp på min m20b25..men har forstått det slik noen ble levert med 731 topp også..?`?

girkasse vil jeg tippe er gatrag 260??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat pedi:

"Ang topper...

Forenklet versjon her også:

200-toppen ble brukt i b20, b23 og b27 (eta), mest utsatt for sprekk. Små porter. Ble erstattet av en topp med bedre legering, men nummeret på den datt ut av hodet mitt akkurat nå...

731-toppen kom på b25 motoren, med større kanaler og porter. Grei nok, men litt sprekkproblemer den også.

(se edit nederst... )

885-toppen (også kallet superflow-toppen) erstattet den minste b25-toppen og kom både på b25en og Super-Eta'en. Litt større porter, og mer pålitelig. Denne har også større forbrenningskammer, så eg personlig liker denne best til turbobruk....

Kan sikkert fortelle mer, men folk får bare spørre hvis de lurer på noe.

Edit ! : 200-toppen ble erstattet av 731-toppen, og det er den b25-toppen som jeg ikke husker nr på."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey, takker for rask reply :arrow:

ble litt klokere på toppen. søkte litt på forumet og fant div om den. er litt usikker på motoren hvordan modell osv, sto ferdig ombygd til e21 med ledningsnett og full pakke. neddreide stempel. stemplene stakk litt opp av blokka men var neddreide så de ser ut som bøttestempel. skal vist være diselveiv med rett tilbehør.

lure på å bygge opp denne fra bunn av eller selge alt. får se :roll::wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

885 er vel såvidt jeg vet den toppen som sitter på de "nye" 88-> utgavene. Skal visstnok være den "beste" (?).

Hadde 885 topp på min 85 mod 325i også. Tror ikke den toppen var byttet, kunne "poledænse" rundt ventilstammen inne i ventilstyringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...