Bjørn 320 Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Har ein lekkasje i overgangen mellom radiatoren og ekspansjonstanken på min 320i, M52-motor. Lekkasjen kjem når eg får varme i kjølevatnet, og dermed meir trykk...ikkje noko problem ellers. Ikkje akkurat noko supert bilde, men reknar med folk ser kva det er Lekkasjen er omtrent heile vegen langs den raude streken. Går det an å tette dette med slik ting som du heller på radiatoren i lag med kjølevæska, eller er det berre å skifte heile radiatoren? Takkar for alle svar
kabeldeigen Skrevet August 17, 2006 Skrevet August 17, 2006 Tror jeg ville ha gått for en ny radiator, er en svakhet disse radiatorene til bmw. Min sprakk bak ekspanjonstanken,så da var det bare å få tak i en ny en
Bjørn 320 Skrevet August 17, 2006 Forfatter Skrevet August 17, 2006 Ok...blir vel til å gjere det... Er vel ein del billigare å bestille hos Koed i staden for f.eks GS?
kuanov Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Er ekspansjonstanken og radiatoren 1 enhet?? Mener at det går an å skifte ekspansjonstanken, så du kan jo kontrollere en ekstra gang, om det er i overgangen det lekker...
BMW 2002 Fredrik Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Nesten like greit og skifte hele greia. Kjøpte ny radioator fra OS-bildeler for ca 1800 kr inkl frakt. Er ikke noe å holde på å knote med. De blir jo sprøe i plasten med årene, så kanskje blir du bare plaget og du ender med at det blir dyrere enn utgangspunktet.... Spare på tiøringen og hive tusenlappene - typisk norsk
kabeldeigen Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Er ekspansjonstanken og radiatoren 1 enhet??Mener at det går an å skifte ekspansjonstanken, så du kan jo kontrollere en ekstra gang, om det er i overgangen det lekker...[/quote Ekspansjonstanken og radiatoren er ikke e1 enhet. Man kan fint skifte bare den ene eller den andre tingen....
Bjørn 320 Skrevet August 19, 2006 Forfatter Skrevet August 19, 2006 Er ekspansjonstanken og radiatoren 1 enhet??Mener at det går an å skifte ekspansjonstanken, så du kan jo kontrollere en ekstra gang, om det er i overgangen det lekker... Sjekka litt...er ikkje ekspansjonstanken det er noko gale med, men den plastdelen mellom radiatoren og ekspansjonstanken. Er i overgangen mellom radiatoren og denne plastdelen det er lekkasje...som vist på bildet oppi her...
kabeldeigen Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Kanel.Lukter grøt,men funker bra. Ville ikke ha brukt kanel, kan tette igjen varmapparatreg..... over lengre tid....
kabeldeigen Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 Er ekspansjonstanken og radiatoren 1 enhet??Mener at det går an å skifte ekspansjonstanken, så du kan jo kontrollere en ekstra gang, om det er i overgangen det lekker... Sjekka litt...er ikkje ekspansjonstanken det er noko gale med, men den plastdelen mellom radiatoren og ekspansjonstanken. Er i overgangen mellom radiatoren og denne plastdelen det er lekkasje...som vist på bildet oppi her... Er det bak ekspanjonstanken???? Da er det bare å skifte, siden det blir at bra trykk inni der, sikkert en revne bak der......
Bjørn 320 Skrevet August 20, 2006 Forfatter Skrevet August 20, 2006 Er det bak ekspanjonstanken???? Da er det bare å skifte, siden det blir at bra trykk inni der, sikkert en revne bak der...... Viss du ser på bildet heilt øverst så er lekkasjen langs den raude streken...
R.E.H Skrevet August 20, 2006 Skrevet August 20, 2006 macgyver piska opp egg å hadde i radiatoren:Phhehe..
kabeldeigen Skrevet August 20, 2006 Skrevet August 20, 2006 macgyver piska opp egg å hadde i radiatoren:Phhehe.. Call the mythbusters
336mik Skrevet August 20, 2006 Skrevet August 20, 2006 Ville ikke ha brukt kanel, kan tette igjen varmapparatreg..... over lengre tid.... Har brukt kanel mange ganger jeg,og har alltid hatt varme biler.Passer vel best til å tette radiatorer men.Viktig å ikke bruke store mengder.1ts eller noe sånt tar små lekkasjer.
Lien Skrevet August 20, 2006 Skrevet August 20, 2006 Bruk egg eller radiatortettmiddel. Egg kan jeg ikke garantere at holder lenge men
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå