BMW_frelst Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 Hei! Jeg er ny på forumet deres, veldig imponert! Har en M20B25 motor som tikker en del. Vet at denne motoren har mekaniske løftere, og har lest en del om temaet inne på sidene her. Problemet er at jeg ikke kan alt for mye om dette og er redd for å gjøre feil. Derfor lurer jeg på om noen kan forklare meg i detalj hvordan jeg justerer ventilene. Hvor mye? viktig å huske på? osv.. Er det kanskje noen andre deler det er lurt å bytte når jeg allerede har åpnet toppen? takker masse for evt svar...
Bmw323i Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 du åpner ikke toppen for å justere ventilene, du åpner ventildekselet. i haynes boka står d godt forklart hvordan du justerer ventilene. haynes boka finner du her: http://home.no.net/tryert/Haynes%20BMW% ... Manual.pdf
BMW_frelst Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Thanks! Ja, toppdekselet selvfølgelig! hehe Hørt litt forskjellig... Skal de strammes til 0,20 eller 0,25? noen som vet?
vrossi46 Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 vist eg ikje tar helt feil so er det 0,20 på innsug og 0,25 på eksos..
Pedi Skrevet August 18, 2006 Skrevet August 18, 2006 vist eg ikje tar helt feil so er det 0,20 på innsug og 0,25 på eksos.. Det skal være 0,25 på både innsug og eksos, men dette har jo vært diskutert på dette forumet i mente nå etterhvert...
BMW_frelst Skrevet August 18, 2006 Forfatter Skrevet August 18, 2006 Takker og bukker for alle svar... til stor hjelp! Har et til... Jeg skal bytte regreim nå, mange som sier det lønner seg å bytte "strammehjul" og vannpumpe samtidig! er det en måte å sjekke om vannpumpa må byttes? eller er det bare "sånnt man gjør" når man tar reima?
Bmw323i Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 viktig! Det er best å stille ventilene 0.25 på Kald motor! da holder det lengst!
Scirre Skrevet August 19, 2006 Skrevet August 19, 2006 jeg har aldri bytta vannpumpe når jeg har hatt av reima, men det mange mener er vel at det er greit å bytte vannpumpa når man allerede har fjerna reima..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå