Djeil Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg litt med noen spørsmål. For det første; passer aller E-36 4'ere i bilen min?(316 compact '96) "bolt on"? Har tenkt litt på 318 is, finnes det flere alternativ? Vil den nåværende girkasse passe til dn nye motoren? Hva koster en bra motor?(noen som har en liggende kanskje?).... Djeil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet August 18, 2006 Share Skrevet August 18, 2006 Planen min er også å etterhvert sette inn en 318is motor i min 95 316compact (m43b16). Av det jeg vet så skulle det være bolt on, og jeg tror uten at jeg VET at din nåværende girkasse passer 318is motoren. Det du må ha fra IS motoren er hjernen, som som regel følger med vil jeg tro, er heller ikke uvanlig å få med girkasse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Girkasse vil nok passe i og med at det er samme girkassa på 316, 318og 318is(eller 318ti). Part 23001222338 (RMFD-5 SPEED GEARBOX) was found on the following vehicles: E36: Details on E36 E36 316g COMPACT, Euro E36 316i COUPE, Euro E36 316i SEDAN, Euro E36 316i TOURING, Euro E36 316i 1.6 COMPACT, Euro E36 318i SEDAN, Euro E36 318i TOURING, Euro E36 318i CONVERTIBLE, Euro E36 318is COUPE, Euro E36 318is SEDAN, Euro E36 318ti COMPACT, Euro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sevenord Skrevet August 19, 2006 Share Skrevet August 19, 2006 Er dette samme på en 89 E30 også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 På E30 så er det samme kasse på M40 motoren(316i og 318i), men det er annen girkasse på M42(318is), men den passer nok allikevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djeil Skrevet August 20, 2006 Forfatter Share Skrevet August 20, 2006 kan dere gi meg et hint hvis noen kommer over en sånn motor? Hadde vært mojjo ja:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet August 20, 2006 Share Skrevet August 20, 2006 Gi en lyd hvis/når du får satt inn en annen motor da, er intressert i å vite hvordan det gikk, og hva som eventuelt måtte tilpasses osv. Hvordan passer en 320 motor nedi en 316compact a? Hadde verdt morro men da sliter man vel med å få den mellom PKK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 jeg har nylig byttet min m40 motor til m44 381is. alt av fester av motor girkasse aksling var bolt on! men var litt små dill med eks. koilan, beholderen til servo olja! måtte bygges om. og bolte fester i kaosseriet! kan knipse noen bildere! vis noen er intr! ? ? og d et eletriske måtte bygges om! gjerne osv! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Ja, knips noen bilder, hadde verdt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 jeg har nylig byttet min m40 motor til m44 381is. alt av fester av motor girkasse aksling var bolt on! men var litt små dill med eks. koilan, beholderen til servo olja! måtte bygges om. og bolte fester i kaosseriet! kan knipse noen bildere! vis noen er intr! ? ? og d et eletriske måtte bygges om! gjerne osv! Hvordan er det med godkjenning av bytte fra m40 til m44? Går det helt fint eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 jeg gidder iikke godkjenne ! for en 4er er en 4 er syns nå jeg men du må ha ventilerte skiver forran. og vanlig 318i skivebremserbak! har du trommel. må du bytte bærearm osv for å sette på skive! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 jeg har nylig byttet min m40 motor til m44 381is. alt av fester av motor girkasse aksling var bolt on! men var litt små dill med eks. koilan, beholderen til servo olja! måtte bygges om. og bolte fester i kaosseriet! kan knipse noen bildere! vis noen er intr! ? ? og d et eletriske måtte bygges om! gjerne osv! Måtte allt el. byges om eller bare skifte hjerne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djeil Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 320 er vel en 6'er... og det kreves vel litt mere ombygging.... eksosanlegg bla.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin Skrevet August 21, 2006 Share Skrevet August 21, 2006 Vet, men jeg syntes egentlig at det er 6er som er tingen i en bmw. Men går nok for IS isteden for da gidder jeg ikke godkjenne også er det mye lettere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djeil Skrevet August 21, 2006 Forfatter Share Skrevet August 21, 2006 enig med du:) Prøver å lete litt i sverige etter motor jeg da... men de fleste har gått veldig langt.. ikke noe særlig under 200000.. vet ikke om jeg gidder å sette inn en motor som er noe særlig gamlere, eller har gått lengre enn den jeg har.. min runder 150000 i løpet av høsten her.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå