Gå til innhold

skifte motor... 316----> 318 is?


Djeil
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om noen her kan hjelpe meg litt med noen spørsmål.

For det første; passer aller E-36 4'ere i bilen min?(316 compact '96) "bolt on"?

Har tenkt litt på 318 is, finnes det flere alternativ?

Vil den nåværende girkasse passe til dn nye motoren?

Hva koster en bra motor?(noen som har en liggende kanskje?)....

Djeil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen min er også å etterhvert sette inn en 318is motor i min 95 316compact (m43b16). Av det jeg vet så skulle det være bolt on, og jeg tror uten at jeg VET at din nåværende girkasse passer 318is motoren. Det du må ha fra IS motoren er hjernen, som som regel følger med vil jeg tro, er heller ikke uvanlig å få med girkasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Girkasse vil nok passe i og med at det er samme girkassa på 316, 318og 318is(eller 318ti).

Part 23001222338 (RMFD-5 SPEED GEARBOX) was found on the following vehicles:

E36: Details on E36

E36 316g COMPACT, Euro

E36 316i COUPE, Euro

E36 316i SEDAN, Euro

E36 316i TOURING, Euro

E36 316i 1.6 COMPACT, Euro

E36 318i SEDAN, Euro

E36 318i TOURING, Euro

E36 318i CONVERTIBLE, Euro

E36 318is COUPE, Euro

E36 318is SEDAN, Euro

E36 318ti COMPACT, Euro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi en lyd hvis/når du får satt inn en annen motor da, er intressert i å vite hvordan det gikk, og hva som eventuelt måtte tilpasses osv.

Hvordan passer en 320 motor nedi en 316compact a? Hadde verdt morro men da sliter man vel med å få den mellom PKK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nylig byttet min m40 motor til m44 381is. alt av fester av motor girkasse aksling var bolt on! men var litt små dill med eks. koilan, beholderen til servo olja! måtte bygges om. og bolte fester i kaosseriet!

kan knipse noen bildere! vis noen er intr! ? ?

og d et eletriske måtte bygges om! gjerne osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nylig byttet min m40 motor til m44 381is. alt av fester av motor girkasse aksling var bolt on! men var litt små dill med eks. koilan, beholderen til servo olja! måtte bygges om. og bolte fester i kaosseriet!

kan knipse noen bildere! vis noen er intr! ? ?

og d et eletriske måtte bygges om! gjerne osv!

Hvordan er det med godkjenning av bytte fra m40 til m44? Går det helt fint eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gidder iikke godkjenne ! for en 4er er en 4 er syns nå jeg :P

men du må ha ventilerte skiver forran. og vanlig 318i skivebremserbak! har du trommel. må du bytte bærearm osv for å sette på skive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nylig byttet min m40 motor til m44 381is. alt av fester av motor girkasse aksling var bolt on! men var litt små dill med eks. koilan, beholderen til servo olja! måtte bygges om. og bolte fester i kaosseriet!

kan knipse noen bildere! vis noen er intr! ? ?

og d et eletriske måtte bygges om! gjerne osv!

Måtte allt el. byges om eller bare skifte hjerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig med du:)

Prøver å lete litt i sverige etter motor jeg da... men de fleste har gått veldig langt.. ikke noe særlig under 200000.. vet ikke om jeg gidder å sette inn en motor som er noe særlig gamlere, eller har gått lengre enn den jeg har.. min runder 150000 i løpet av høsten her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...