Gå til innhold

Pussing av diverse.

Ågedal
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nå pusset en front fanger. Jeg ¨grovpusset¨ med 250 papir først,så gikk jeg opp til 450 (tror jeg det var) og pusset med det etterpå. Er det sånn det pleies å gjøre? Skal ha den til ommlakering ser der dere.

Så nå begynte jeg akkurat å pusse på en front skjermen, skal jeg bruke samme prosedyre? Har en splitter ny grill også,skal jeg evt. gjøre det samme ?

Håper på svar,fra en uviten pusser :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok godt høyere! Gå til rundt 600 nå, med vann! så, legg på primer, når det har tørket, ta veldig fint papir(Ikke helt sikker, men tror rundt 800) Og slip VELDIG Pent.. Før så og vaske med aceton(lignende.., Vask også før du legger på primer) Og så lakk :) Men, jeg ville hatt en proff til å svare litt mere klart, for jeg er litt nybegynner selv! Hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvordan det skal lakkeres. Skal du legge fyller og lakk vått i vått så trenger du ikke å pusse med noe finere papir enn 240/320. Skal du først legge fyller og slipe den før du legger på lakk så bør du våtslipe med fint våtslipepapir(800/1000) for best resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...