///MoePower Skrevet August 21, 2006 Skrevet August 21, 2006 Hei! Ja som topic sier: Er på utkikk etter en plass hvor de selger turbo-overhalingssett billig. Har oppdaget en liten slakk i turboen på nybilen min, men det er ikke alvorlig enda. Men det er jo en KLAR fordel å overhale den FØR det blir alvorlig. Er foresten en BMW E23 745i 1982 det er snakk om. Er ikke byttet turbo i den, så er overhalingssett til den orginale turboen i den jeg er ute etter. Håper noen kan hjelpe meg! Men går utifra at jeg bare kan plukke turboen i småbiter å lese av nummrene på lagrene, åsså bare kjøpe separate lager der de selger bildeler utifra delenummeret? eller? I såfall er jo det sikkert mye billigere.
Rotty Skrevet August 21, 2006 Skrevet August 21, 2006 sjekk på garret sine sider eller hør me sylynderservice i trondheim. eller kansje gutta på autotrim kan hjelpe.. mange alternativer der ute
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Ebay er kjekt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/85-K27-K ... 5459QQrdZ1 Legg til $100 i frakt alikevel og du har en nyoverhalt turbo for 5500 med garanti. Det er også av og til overhalings sett til KKK K27 (som du har) til salgs.
Rotty Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Ebay er kjekt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/85-K27-K ... 5459QQrdZ1 Legg til $100 i frakt alikevel og du har en nyoverhalt turbo for 5500 med garanti. Det er også av og til overhalings sett til KKK K27 (som du har) til salgs. Dette blir vel faktisk like billig om ikke billigere,rett meg om jeg tar helt feil
///MoePower Skrevet August 22, 2006 Forfatter Skrevet August 22, 2006 hmmm.. 4-5 000kr for lagersett til turboen?? Litt dyrt for en 16-åring som i tillegg skal totalrenovere og trimme bilen.. Så blir nok å skru sund turboen å kjøpe lagrene separat såfall.. Å gjøre skikkelig arbeide.. Det blir vel mye billigere det vel? Men selv om det ikke helt var så høye summer jeg var ute etter, så får jeg vel takke for hjelpa så langt
propan Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Du får rep sett på Norsk turboservice til rundt 2lapper. Men hvis du skal gjøre det selv så lykke til.. akselen og kompressor turbinen skal jo liksom være avbalansert da..
///MoePower Skrevet August 23, 2006 Forfatter Skrevet August 23, 2006 Du får rep sett på Norsk turboservice til rundt 2lapper.Men hvis du skal gjøre det selv så lykke til.. akselen og kompressor turbinen skal jo liksom være avbalansert da.. Holder det ikke å merke alle delene jeg tar av, å sette de så nøye som overhodet sammen slik de stod da? En gang må man lære.. Er selvhjulpen med det meste, og har sjeldent misslykktes i noe av det jeg har holdt på med. Plages gjør jo jeg også iblandt, men får stort sett det meste til..
Lien Skrevet August 23, 2006 Skrevet August 23, 2006 Jeg tror også at dette kan ende i havari. Er en grunn til at det er firmaer som spesialiserer seg på å overhale turboer. Og bare så du veit det så kan du ikke bruke den originale 745i turboen hvis du skal ta ut 500 hk som du skal ha. På pre -84 745i så var turboen vesentlig mindre!
integrale8v / ELS Tuning Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Er lett å skru en turbo i deler og sammen igjen, lagde meg en t3/t4 ved hjelp av eksosdel og hjul/aksel fra en Fiat Croma t3 turbo og lagerhus å kompressor del fra en Merce lastebil T4 turbo. Ingen som hadde noe tru på den, men virka faktisk hele sommeren og lada som bare F. jo høyere turtall jo høyere trykk. Men lagerene røk ut på høsten, så moralen ble vel at det ikke er uten grunn en avbalanserer nei
propan Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Har gjort det selv også,ikke noe problem nei-men det holder ALDRI.
Lien Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Har gjort det selv også,ikke noe problem nei-men det holder ALDRI. riktig og du har heller ikke veldig lyst til å ta ut turboen av en 745i ofte, for den sitter VELDIG trangt til, så motoren må vippes opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå