Gå til innhold

m535i med nye planer


mOMOe
 Share

med eller uten m3 vinga??  

136 stemmer

  1. 1. med eller uten m3 vinga??

    • ja i kombinasjon med dtm leppe forran
      42
    • nei blir litt for jalla
      94


Anbefalte innlegg

  • Svar 149
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja hullene er faktisk skjært ut med vinkelsliper.. også ble tydeligvis det på venstre siden skjært ut først, så har han som har gjort det sett etterpå at det ikke går ann å skjære ut på samme stedet på høyre siden pga lufte tanken til bensina :evil:

så de står helt forskjellig i forhold til hverandre..

men jeg bytter hele hatthylla jeg så blir nok bra skal du se :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snart langfri nå :) da skal vi spenne litt i dekka og juge litt ja :D hehe jasså så du har ikke verkstedpresse du nei. det er jo litt kjedelig, for det har nemlig jeg. til og med 20 tonns presse HAHA morty :lol: nei blir bra prosjekt nå :D den gangen du får den på veien :roll: så mange prosjekter du har i smia så. hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke presse jeg nei, men får låne presse på klosterskogen når jeg vil da, og det er jo bare 100 tonns presse :P

men er såpass enkelt å bare snitte litt i foringene å dra de ut for hånd at jeg ikke gadd å reise dit for å gjøre det..

kanskje ordna meg "gratis" lakkering når den tid kommer også.

så lenge jeg betaler for lakk, og kanskje et par kroner ekstra for å være grei, så sliper gutta på karosseri og lakk linja (der kris går) ned bilen min, også lakkerer læreren den..

og han har peil kan du si, var han som lakkerte cobra'n til GB..

kroner spart = kroner tjent :D

har forresten litt disp denna friperioden da, tre dager med brannslukking ++

men etter det da er det bare å sette igang å fikse understell.

for å få bilen godkjent må jeg få tak i m5 stabstag, siden dette er det eneste som skiller m535i og m5 understellet. vis ikke jeg bare ordner noe skikkelig overdimensjonerte greier selv da..

noen som vet litt om e28 alpina b7s forresten??

tykkelse på stabstag, størrelse på bremser, gearutveksling +++

hadde vært kjekt med litt info om den siden det er den e28 jeg må referere til iht effektøkningen og toppfarten.

edit: ang. at jeg har mange jern i ilden, nå prøver jeg igrunn bare å selge unna det jeg har dj_maz(ehue) :lol:

bilen skal på veien neste sommer!!!! om så jeg må si opp jobb, familie og venner for å få tid til å gjøre den ferdig.. :whoa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å komme med det mest opplagte svaret, men da jeg også har tenkt å gå B7-veien da jeg skal få godkjent fremtidige planer med e28'en min, hadde jeg faktisk tenkt å sende en mail eller ringe til alpina.

Jeg hadde tenkt å skrive på tysk, tipper vedkommende som mottar mailen setter pris på det og dermed svarer.

Jeg vil tippe at Alpina brukte M5 deler. Alpina har jo brukt M-deler på senere modeller, så jeg tror det er meget sannsynlig at de gjorde det før og.

Andre steder som kan lønne seg å spørre er:

http://www.thealpinaregister.com/

eller

http://www.alpina-gemeinschaft.de/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker å bukker for glimrende svar VidarL

må inrømme at jeg ikke har leita så fryktelig mye, bortsett fra litt google'ing..

regner igrunn med at alpina har brukt de fleste deler fra m5 ja, og siden det er samme delene som min m535i så trenger jeg nok ikke å gjøre så mye, bortsett fra å bytte stabstagene som nevn tidligere..

men jeg må jo ha dokumenter på at alpina'n ble godkjent med 330hk og med en toppfart på 270km/t for å vise til biltrangsynet uansett..

"time will show" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, siden jeg stort sett bare har jobbet den siste uka har svært lite skjedd..

men kan jo slenge ut et bilde av hvordan topplokket og innsuget ble når jeg fikk polert litt..

06022qt0.jpg

06041lw8.jpg

og se så fine bilder jeg har fått på veggen i stua..

handla jeg på Bmw fabrikken i münchen i sommer da jeg var på omvisning å fikk se hvordan de laget e90/91..

en opplevelse jeg kan anbefale til andre..

spa0846iw4.jpg

etter litt godsnakk med min kjære så fikk jeg lov til å henge de opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du har brukt for få det topplokket og innsuget så fint?

Hva slags type lakk er det du skal bruke på topplokket? Blir nok veldig fint når det er ferdig lakket. Blir jo spell nytt...

En ting jeg lurer på, og det er sikkert et idiotisk spørsmål... Men, glassblåsing og sandblåsing, hva er forskjellen der? Er det samme greia, bare med forskjellig blåsemiddel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forskjellen er blåsemiddelet ja.. bruker man glass så blir resultatet mye mye bedre da dette kommer bedre til nedi porene i metallet..

man trenger da en skikkelig blåsebod med filtrering av lufta som er brukt for å ikke få glass støvet ut i luften.. ikke så godt å puste inn akkurat..

er også endel dyrere enn sand, men siden jeg har dette tilgjengelig på jobb så velger jeg jo seff glass på deler som jeg vil ha et bra resultat på..

for å få aluminiumen så blank å fin har jeg jobba litt, pussa med 240, 400, 600, 800 og 1200 papir for å få vekk porene i aluminiumen, deretter polert med sånn tøy disk til drillen, og krompoleringspasta (fåes på jernia).

da jeg synes det var nok jobb med topplokket og innsuget, gruer jeg meg til å ta banen på felgene.. huff det blir litt av en jobb.

men det er virkelig værdt det når man ser resultatet..

blir som du sier "som nytt"

skal forresten lakkere med varmebestandig lakk (sort matt) på topplokk og innsug..

og kanskje noe klarlakk for å bevare glansen i det jeg har polert.

:shock: så mye tekst dette ble

ps: bedre å spørre å være dum i 5 min, enn å ikke spørre å være dum livet ut :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt OT

jaja, siste natten på jobb før langfri.

for ca en time siden hadde vi en hendelse hvor jeg var ekstremt heldig, noe en kolega av meg ikke var.

vi skulle koble oss på et system i prosessen her for å sjekke ett trykk. når vi skulle demontere manometeret igjen skjer en liten eksplosjon og alt rundt oss, inkl ansikt og armer på min kolega brenner.

det var teal (trietylaluminium) i systemet, noe som er et pyrofyrt stoff, dvs det brenner umiddelbart i kontakt med luft, og eksploderer i kontakt med vann. ikke noe å spøke med for å si det sånn..

han er nå på vei til sykehuset for behandling av brannskader i ansikt og på halsen.

tror det gikk ganske bra med han også, men det får tiden vise.

huff for en slutt på skiftperioden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se har ja :wink:

Moe har samme plan som Moe! :lol:

Har lenge gått med planer om å gjøre det samme med toppen min ;) Bare at jeg skal ha sort topp (som deg) og gjøre det motsatt med alle innsugsdelene (sølv med sorte strek/merker, og ikke høyglanspolering. Men på toppen skal jeg høyglanspolere stripene/merkene) :)

Mange flotte kombinasjoner av sort-sølv-"chrome" og litt bilens farge man kan ha nede i motorommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.. både innsuget og topplokket er jo originalt sort med høyglanspolerte bokstaver/stiper så jeg ville ha det sånn..

er igrunn ikke så fan av å ha noe som helst av farger nede i motorommet bortsett fra grånyanser og sort, evt noe speilblankt innimellom..

spa0868yx7.jpg

demontert sperra idag, nå trenger jeg bare en skive til å skimse opp med.

noen som kan dreie/frese en til meg???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topplokket og innsuget ble knallbra. Er helt enig angående farger i motorrommet, skal ikke være så mye farger der...

Kan dette være et alternativ til det du skal til og gjøre med diffen?

http://www.diffsonline.com/product/gearsets.htm

Bare kjøpe et sett... Var ikke gal pris det

edit: Glemte å si at det er 3.91 utvekslingen jeg mener. Koster jo bare 135$...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...