stian328i Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Lurer på en ting:Hvorfor er det ikke peilestav på automatkassa på min bmw 328ia E36?mente dette var standard på automat?
viper Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 sikkert et hull halvegs oppå kassa de som du peiler olja med, renner det ut olje er det for mye og renner det ikke ut er det for lite/passe
stomby Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 men husk å peile riktig, er mange som ikke gjør det rett
Håvard ///M3 Skrevet August 22, 2006 Skrevet August 22, 2006 Rart de ikke har det. Grunnen er vel sikkert en sammenheng av at det sies det ikke skal skiftes olje og at det sjekkes på service. Dette er selvfølgelig idiotisk!
sapphire Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 det er en såkalt evighets olje på den kassa, skru ut den nedeste skruen i bunnen av kassa, la den renne tom, skru i skruen igjen, skru så av den bakeste skruen (umbrako 17mm) fyll til det renner over, start bilen i neutral, å fortsett å fyll til det renner ut igjen. er trangt å få inn no der. jeg brukte et tynt rør å pumpet det opp..
stian328i Skrevet August 28, 2006 Forfatter Skrevet August 28, 2006 Ringte en bekjent på bmw verksted.han sa at jeg IKKE måtte finne på å ha på vanli gearolje på kassa.men kun spesialolje som kun fåes på bmw verksted.ellers går kassa til he+++te.
Lien Skrevet August 28, 2006 Skrevet August 28, 2006 Ringte en bekjent på bmw verksted.han sa at jeg IKKE måtte finne på å ha på vanli gearolje på kassa.men kun spesialolje som kun fåes på bmw verksted.ellers går kassa til he+++te. Hører jeg salgstriks?
ioctl Skrevet August 28, 2006 Skrevet August 28, 2006 Skal ha inn min 325iA på uoriginalt verksted for å bytte olje/filter på kassa. Håper de vet hva de gjør
sapphire Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 var nok et lite salgs triks, står oppført åssen olje man ska bruke på autodata å tronrud selv mener det samme:)
Pedi Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 Lurer på en ting:Hvorfor er det ikke peilestav på automatkassa på min bmw 328ia E36?mente dette var standard på automat? Det er kun de første utgavene av M50 med automat som har peilepinne. sikkert et hull halvegs oppå kassa de som du peiler olja med, renner det ut olje er det for mye og renner det ikke ut er det for lite/passe Ehh... Nei. Rart de ikke har det. Grunnen er vel sikkert en sammenheng av at det sies det ikke skal skiftes olje og at det sjekkes på service. Dette er selvfølgelig idiotisk! Ehh... Nei. det er en såkalt evighets olje på den kassa. Ringte en bekjent på bmw verksted.han sa at jeg IKKE måtte finne på å ha på vanli gearolje på kassa.men kun spesialolje som kun fåes på bmw verksted.ellers går kassa til he+++te. Nei, det er kun ZF 5HP30-kassen i 540en som har "long-life" oljen... var nok et lite salgs triks, står oppført åssen olje man ska bruke på autodata å tronrud selv mener det samme:) Stemmer, kan bruke "vanlig" Dextron-olje på ZF 5HP18-kassa.
ioctl Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 Nå fikk jeg nettop bilen tilbake etter bytte av olje på kassa. Mekanikeren hadde slitt litt med det sa han. Men nå oppfører kassa seg ikke helt. Når kassa ikke har motstand(bilen ruller) så tar det tid før den setter seg i gir igjen om dere skjønner. Typisk er inn i en rundkjøring. Her slipper jeg gassen og bilen ruller inn, så skal jeg gasse på ut av rundkjøringa, men da står kassa i fri og det tar et par sekuder før den settes i gir igjen. Er dette noe som går seg til eller må jeg tilbake til verkstedet(ikke nok olje eller no?)?
ioctl Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 Skal til Oslo i morra tidlig så jeg hadde VIRKELIG satt pris på om noen kunne komme med råd om jeg i det heletatt bør kjøre med bilen slik kassa er nå... trenger egentlig å ha den til Oslo men ikke om den blir skadd av det...
ioctl Skrevet September 5, 2006 Skrevet September 5, 2006 Ser ut som om det er akurat det som beskrives her: http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Tranny_Lines/E36-Tranny_Lines.htm som skjer. Dvs. det er for lite olje i kassa.... grrrrr - dette passa utrolig dårlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå