Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

sikkert et hull halvegs oppå kassa de som du peiler olja med, renner det ut olje er det for mye og renner det ikke ut er det for lite/passe

Skrevet

Rart de ikke har det. Grunnen er vel sikkert en sammenheng av at det sies det ikke skal skiftes olje og at det sjekkes på service. Dette er selvfølgelig idiotisk!

Skrevet

det er en såkalt evighets olje på den kassa, skru ut den nedeste skruen i bunnen av kassa, la den renne tom, skru i skruen igjen, skru så av den bakeste skruen (umbrako 17mm) fyll til det renner over, start bilen i neutral, å fortsett å fyll til det renner ut igjen. er trangt å få inn no der. jeg brukte et tynt rør å pumpet det opp..

Skrevet

Ringte en bekjent på bmw verksted.han sa at jeg IKKE måtte finne på å ha på vanli gearolje på kassa.men kun spesialolje som kun fåes på bmw verksted.ellers går kassa til he+++te.

Skrevet
Ringte en bekjent på bmw verksted.han sa at jeg IKKE måtte finne på å ha på vanli gearolje på kassa.men kun spesialolje som kun fåes på bmw verksted.ellers går kassa til he+++te.

Hører jeg salgstriks?

Skrevet
Lurer på en ting:Hvorfor er det ikke peilestav på automatkassa på min bmw 328ia E36?mente dette var standard på automat?

Det er kun de første utgavene av M50 med automat som har peilepinne.

sikkert et hull halvegs oppå kassa de som du peiler olja med, renner det ut olje er det for mye og renner det ikke ut er det for lite/passe

Ehh... Nei.

Rart de ikke har det. Grunnen er vel sikkert en sammenheng av at det sies det ikke skal skiftes olje og at det sjekkes på service. Dette er selvfølgelig idiotisk!

Ehh... Nei.

det er en såkalt evighets olje på den kassa.

Nei, det er kun ZF 5HP30-kassen i 540en som har "long-life" oljen...

var nok et lite salgs triks, står oppført åssen olje man ska bruke på autodata å tronrud selv mener det samme:)

Stemmer, kan bruke "vanlig" Dextron-olje på ZF 5HP18-kassa.

Skrevet

Nå fikk jeg nettop bilen tilbake etter bytte av olje på kassa. Mekanikeren hadde slitt litt med det sa han.

Men nå oppfører kassa seg ikke helt. Når kassa ikke har motstand(bilen ruller) så tar det tid før den setter seg i gir igjen om dere skjønner. Typisk er inn i en rundkjøring. Her slipper jeg gassen og bilen ruller inn, så skal jeg gasse på ut av rundkjøringa, men da står kassa i fri og det tar et par sekuder før den settes i gir igjen.

Er dette noe som går seg til eller må jeg tilbake til verkstedet(ikke nok olje eller no?)?

Skrevet

Skal til Oslo i morra tidlig så jeg hadde VIRKELIG satt pris på om noen kunne komme med råd om jeg i det heletatt bør kjøre med bilen slik kassa er nå... trenger egentlig å ha den til Oslo men ikke om den blir skadd av det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...