Gå til innhold

mye feil på 318i 92mod?


Aleksand3r
 Share

Anbefalte innlegg

Gå for en nyere modell, med M43 motoren.

Jeg kan skrive et vondt år om hva som er dårlig med M40. Og hva jeg har hatt problemer med på mine 2 M40 motorer.

Søk på M40 på teknisk så finner du mye info (/dritt) om motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer en virkelig rimelig rimelig E36 med M40-motor, så vurdér heller å oppgradere selve motoren til en M43 (etterfølgeren som kom i 1994).

Kan få M43-motorer (f.eks. M43B18) til rundt 5-6000,-. Er vel ennu billigere i sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold deg langt vekk fra m40. har hatt 2 stk av den dritten og endelig har jeg fått meg en m44 is maskin :D

kan også skrive en evigliste om ting som røk på min motor.

noe mer rust en på andre modeler kan jeg aldri tro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m40 går ikke lenge. vis du ikke koster på de hele vegen :P

Min M40 har rullet 311 000km og det eneste som er kostet på den er en LMM. Har ellers brukt Castrol TXT olje og byttet denne på 10 000km.

Nesten ikke antydning til tikking heller, så tror nok at vedlikehold og bruk har en del å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kommer en virkelig rimelig rimelig E36 med M40-motor, så vurdér heller å oppgradere selve motoren til en M43 (etterfølgeren som kom i 1994).

Kan få M43-motorer (f.eks. M43B18) til rundt 5-6000,-. Er vel ennu billigere i sverige.

så 318i 94mod har M43 motor, og den er det ikke mye feil med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M40 316i/318i (Rak 4:a - 8 ventiler) 1991 - 1993 M40 motorn som introducerades först 1988 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så hög som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet sänktes bytesintervallet för kamremmen till 4000 mil. Sliten kamaxel resulterar i ett tickande ljud från motorn.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg to biler med m40 motor.. e36'n måtte jeg bytte kam på på ca 135.000 og e30'n ble det byttet på 240.000, kan godt hende den ble byttet en gang før jeg byttet den også! e30'n min har nå snart gått 300.000, og bruker så si ikke olje og har aldri problemer med den!

ingen av bilene mine bruker nevneverdig mye olje og ikkno vann! e36'n min sto i ca +/- -20 grader i to uker i vinter uten å ha blitt startet, og når jeg statet den 2 uker etterpå startet den som den skulle vært startet dagen før! så akkurat det sakl m40 ha, at den starter alltid!

minuset er den forbannade kammen som slies altfor fort, og begynner å tikke! reg reim skift intervalene er altfor korte! motoren er egentlig gammeldags, og simpelt oppbygd!

Jeg mener god olje er viktig på m40 motoren får å få den til "holde"!men jeg mener ikke at M40 motoren er noe bra motor, tvert imot!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...