///MPower Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 har en kompis med 316 og den tikker( ikke noen bombe) kas tykkelse på olje ville dere anbefalt å kjøre på? lønner det seg å bytte kam og løftere og alt sånn? takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet August 22, 2006 Share Skrevet August 22, 2006 Eller bare bytte motor? Kjøp en M43motor, og saken er da biff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Sunde Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Viss ikke kam/løftere er helt utslitt, så kan han jo prøve med en motorrens(Forte eller noe lignende) og en god olje. Har holdt meg til Castrol TXT på min M40B18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 jeg har en helt tønn ny topp med alt nytt oppi kjøpt meg sprekere motor! så den stor bare i garasjen er ny kam. løftere tønner. slipt topp osv! 3 tusen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Kjører på Valvoline Max Life 10-40W delsynt. Funker helt greit. Rense gjennom motoren en gang med diesel i verste fall. Men er kammen også helt kjørt får man ikke bukt med tikkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet August 23, 2006 Forfatter Share Skrevet August 23, 2006 jeg har en helt tønn ny topp med alt nytt oppi kjøpt meg sprekere motor! så den stor bare i garasjen er ny kam. løftere tønner. slipt topp osv! 3 tusen bare topp eller hele motoren? er det 316 topp? eller passer 318 topp og... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bizzy Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 Prøv med valvoline maxlife som nevnt tidligere her... Den gjorde underverker på min m40, de har foresten tilbud på denne på Torshov Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 23, 2006 Share Skrevet August 23, 2006 jeg har en helt tønn ny topp med alt nytt oppi kjøpt meg sprekere motor! så den stor bare i garasjen er ny kam. løftere tønner. slipt topp osv! 3 tusen bare topp eller hele motoren? er det 316 topp? eller passer 318 topp og... det er 318 topp men tror ikke det skal ha noe å si vis det ikke er forgasser da? har bare topp! med alt i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alpinweiss Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 m40 er jo innsprøytning.ikke unormalt med tikking etter 150000km eller noe,skiftet personlig kam,ventilløftere osv.merker at den er slit ved at man ikke klarer og dra den ut på gira f.eks,og selfølgelig tikkingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MPower Skrevet August 24, 2006 Forfatter Share Skrevet August 24, 2006 vi skal prøve med motorrens og den der maxlife oljen. Dirty dicky: hvis ikke det hjelper så blir du sikkert kvitt toppen du har liggendes.... var inne på online etk og så at det var samme delenr på 316 og 318 toppen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet August 24, 2006 Share Skrevet August 24, 2006 okay! bare hyl ut! btw motorens kan skade mer en det gjor godt:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå