Arnefles Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Har problem med at venstre bremseklosser henger på skiva foran,tips til løsning? Har løsnett, smurt og pusset litt på caliper,men henger forts på... Må jeg bytte noe deler?
Arnefles Skrevet August 24, 2006 Forfatter Skrevet August 24, 2006 Tror ikke jeg må det,er jo bare den ene bremsa som henger. Hørte noe om at stemplet der kunne byttes,et slags kit man fikk kjøpt...
Michael Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Går an å overhale kalippern, koster ikke allverden for et repkit, eller så er det mange butikker som har innbytte på nyoverhalte kalippere.
Sir Hofstad Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Får d av caliperen kan du sette trykkluft der bremseslangen stod, eller pumpe litt forsiktig mens bremseslangen er på, slik at stempelet plopper ut. Da kan du sjekke hvordan det ser ut under støvmansjetten (rust). Samtidig sjekker du tilstand på mansjetten, pakning osv. (Se etter hull på mansjett,slitasje på pakning,rust på stempel og caliper...) For evt å spare deg kjøp av repsett kan du forsiktig dra litt i kanten på mansjetten mens den sitter i caliperen og sjekke den. Er stempelet rustent bruker jeg FINT våtslipepapir (tørt) og forsiktig drar av forurensing og sletter så godt som mulig. Har du ikke bremsemont.grease går det greit med bremsevæske.(Har brukt olje også synes det fungerer vel så greit) Har du demontert mansjett må du montere den før du presser inn stempel, husk på å gjøre godt rent i sporet det pakning skal sitte. Press inn stempelet og hekt på mansjett på sporet i stempelet,klem stempelet helt tilbake om monter caliper. Sjekk funksjon forsiktig med bremseslange montert og skru på caliper. Luft. Håper det var greit forklart... LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå