Gå til innhold

e34 535ia project


tithead
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen: en calypsoröt 90 mod 535ia kjøpt for 3-4 mnd siden med blåst topppakning eller noe lignende..

Ok. har en god del planer/ideer til vogna.

Det som jeg skal gjøre:

*få fikset motoren som står i slik den ikke koker.

Det som jeg VIL gjøre:

*senking

*breddekit

*ny motor neste år ved feriepengetid.

*nylakkering.

Kommer til å poste på denne tråden etter hvert som jeg kommer litt fremover på prosjektet. Har også fikset meg et kamera, slik at jeg får gjort tråden mindre kjedelig med litt bilder:)

(endring: tok vekk litt unødvending "fyll" og har prøvd å rette litt på skrivefeil.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med nytt prosjekt, men jeg ville droppet "breddekit"..

Greit. notert at DU ville ha droppet breddekit.

Hva er teh takchop? Breddekit hørtes ikke helt bra ut nei.

takchop=taksenking. kommet frem til at det blir totalt umulig å gjennomføre, og fjernet fra post.

får se hva det blir til med breddekit. "first things first". synes kittet jeg har funnet blir bra om det lever opp til bilder fra produsent. Dessuten er det noe ikke alle andre har.

InnleggSkrevet: Søn Aug 27, 2006 16:20 Tittel:

Høres spennende ut dette, blir kjekt å se noen som ikke går helt for den originale stilen

:D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen bilder av bilen sånn den er nå?

må bare finne en plass å legge de ut. -Takk for tips om photobucket. :)

c8fb0d7f.jpg

IMG_1020.jpg

Ting som har blitt gjort siste dagene er: toppen har kommet av, et verksted som har sjekket ventil-et-eller-annet har tydeligvis ikke skrudd på plass den nederste skruen(dyseskru?) på oljefordelings-greia som går nedover, over ventilene slik at de to sylinderne mot front har fått dårlig smøring. Det gjorde heller ikke saken bedre at skruen lå kilt nede med ventilfjær.

(beklager dårlig fagspråk, men vil legge ut bilde seinere for å prøve å få forklarte det liiit bedre)

b4870963.jpg

har pusset vekk noe rust på blokka og skal prøve finne noe som jeg kan ha på som hindrer rust å tåler varme. (hammerrite?) -Fant noe på biltema som lager en lillasvart hinne, det ser i allefall ut som det funker. skal lakke om 24 timer..

IMG_1022.jpg

535'en har originalt lakkert toppdeksel fra fabrikk, eineste problemet er at lakken ikke har holdt seg så bra, tror ikke den har tålt varmen eller noe lignende... Har i allefall fjernet så godt som alle rester av lakk og bensinvasket altfor mange ganger. det er klart til lakkering.

IMG_1018.jpg

Blir deilig med nye plugger oljeskift og pene toppbolter, skal også høre om jeg får tak i Deksel til "Baksiden" av kamakslingen, eller det som står nermest coupeen. litt rust på det, så jeg regner med at det er modent for skift.

Bilder kommer snarest. *endring : lagt til bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk start på bilen i gårkveld. bytta ventilvippera+ryttera. en heil del slanga pluss toppakning.

kameraet mitt har på mystisk vis fordufta sist lørdag så det blir foreløbig lite bilder.

støtte ikkje på noken problem :D einaste va at stort sett heiile bilen blei spraya med kjøleveske når ej skulle lufte systemet.

trur ej ska prøve å få admin til å slette denne tråden etterkvart også, slik ej fe laga mej en litt ryddigare tråd. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...