sugress Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 Jeg skal skifte ut motoroljen i min m50b20 vanos motor. Hvilken olje anbefales? Er det andre som har erfaring med Omega tilsetning? Hvor får jeg kjøpt oljen og nytt oljefilter? Hvordan skal jeg gå frem ved bruk av motorrens? Vil renske opp inni og ta bort litt sot o.l. håper på respons.
Mr_Sunde Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 Har holdt meg til Castrol TXT olje selv. Fungerer tilsynelatende greit. Olje og filter får du kjøpt på de fleste BMW verksted og forskjellig bilrekvisitabutikker. Vanlig prosedyre ved motorrens er å tilsette dette til den oljen du skal bytte for deretter å la bilen gå på rask tomgang i x ant. minutter. Har brukt Forte Motorflush selv og den hjalp på min motor(M40B18). Finnes en haug med forskjellige merker på dette. Diesel er vel også brukt uten at jeg kan garantere for dette. Omega tilsetning har ikke hørt om.
TexWiller Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 Ring bilmesteren 51633322 der får du alt som trengs inkl omega tilsettningen som forøvrig funker veldig bra
oeyvindt Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 Castrol anbefaller rs / edge sport 0w-40. Magnatec som et alternativ. Filter ville jeg kjøpt orginalt. Husk å bytte o-ringene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå