Gå til innhold

Noen som kan haltech?Ustabil på lave turtall.

Anbefalte innlegg

• 9 months later...
Skrevet

Nå starter bilen,og går greit på 2000rpm++,men på lavt turtall er den langt ifra stabil,den fjusker litt,for så og stoppe etter en periode på 10-15 sek.

Noen som har greie på dette?

Har loddet opp igjen motstander på (motronic)trigger,så tror dette skal være i orden nå.

Noen som har forslag til hva som kan være feil?

Skrevet
Har du stabilt trigger signal? regner med det siden den går på høyere turtall.

Har du målt lamdan??? slik at den ikke går seg sur eller noe?

Sjekket at triggeren angelen er riktig? sånn at ikke tenninga er helt på tur..

I følge pc`n tilkoblet spruten,så virker det stabilt.

AFR verdien kan nok være litt på utur,men ikke mer enn at bilen skal gå.Er jo så jeg kan stoppe og starte den igjen så.

Tenninga ble time`et inn med sånn justerbar tenningslampe,og skal vel være ganske riktig nå tror jeg.

Er det en mulighet for at trigger`n ikke skal ha motstander da?Tenker på om den evt får svakt signal når bilen går på lavt turtall.

Skrevet

Hvis du har problem med triggeren ligger den å hopper på pc skjermen, gjorde det hos meg iallefall men den gikk rent opp til 4000 så ble den helt idiot dette var på en Alfa 3l v6 motor med 60-2 triggerhjul.

På min egen m20 gikk den fint uten motstand, så du kan jo prøve uten å se hva som skjer.

Du hadde låst tenning når du stillte med tennings lampe slik at du vet hva du gikk ut ifra??

Prøvt å stille bensin enten opp eller ned endel? Kan jo hende den magrer ut også.

Hvilke tenningsmoduler har du? MSD DIS4 eller?

Skrevet

Høres veldig ut som et lamda problem. Lamdaen kan du måle om funker skikkelig. Ved 2000 RMP skal den variere spenningen hele tiden. Dersom problemet er ved opp til 2000 RPM bør du hvertfall sjekke denne FØR du starter andre prosjekter for å finne feil....

Skrevet

Låst tenning når denne ble sjekket ja.

Har bare noen enkle tenningsmoduler som jeg kjøpte fra KRB-trading,og som jeg sa jeg skulle bruke på haltech sprutet mitt.

Kan jo faktisk hende at det er bensinen som er helt på utur,siden denne er mappet ned en hel del etter at jeg var på mapping hos fagfolk.

Problemet etter mappingen er at jeg ikke har sjangs til å få bilen til å starte,fordi den drukner.Men er heller ikke sikker på at mappinga ble riktig,siden jeg oppdaget brudd på ene motstanden som går til trigger`n.

intergrale8v,du kan tilfeldigvis ikke husker hva du stilte inn trigger`n på? Jeg har jo også 60-2 og siden dette er på veiva,er innstillingene på 120-4.Blir dette helt riv ruskende feil?

Sikkert litt dumt forklart,men kommer ikke på noen bedre måte å beskrive det på akkurat nå.

Skrevet

Da spørs det om det bare er et problem med bensin mengden.

Får vel prøve å koble på en bredbånds lambda,fjerne motstander,og titte videre på problemet.

Takk for all hjelp.

• 5 months later...
Skrevet

på min e6x hadde eg store problem med tenningen sjølv om eg tok lock timing på 10 grader levde den sitt eget liv.

I mitt tilfelle gjekk den bra på tomgang men eg fekk tennings bank og null kontroll på tenninga,etter en del grå hår ende eg opp med eit tips frå KRB om å sette opp alt på nytt,installerte nytt software og mappa alt om igjen.

No står tenninga dønn i ro på lock timing, lader 1.3 bar på en original 76mod rekke 6,er.

Veit ikkje om dette er noe hjelp men med data kan alt skje.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...