Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk plutselig en subbelyd fra området rundt venstre bakhjul. Høres ut som noe er borti hjulet (selv om det ikke er det). Når jeg rygger hører jeg av og til et lite dunk og en slags gummilyd (gummi som gnur borti noe).

Er det foringen til fremre bærearm som er ødelagt eller hva?

Skrevet

Jekk opp bilen og bryt og bend litt på forskjellige foringer så finner du ut hva det er, men det kan høres ut som fremre foring på svingarmen/bærearmen.

Enkel måte å sjekke det på er å sette på håndbrekket og rigle bilen litt frem og tilbake og se om det er mye bevegelse på hjul/bærearm.

Skrevet
Jeg fikk plutselig en subbelyd fra området rundt venstre bakhjul. Høres ut som noe er borti hjulet (selv om det ikke er det).

Jeg fant ut at det var bremseklossen som "gnur" mot skiva. Virker som om det er blitt for trangt. Hva er galt?

Skrevet

Og hvis det er tilfellet, bør feilen utbedres snarest, med tanke på at bremsene kan bli overopphetet og at bremsevesken kan koke. Dette vel og merke hvis bremsene henger veldig (ikke bare LITT subbing mellom bremsekloss og skive)

Skrevet

Jeg fant ut at det var bremseklossen som "gnur" mot skiva. Virker som om det er blitt for trangt. Hva er galt?

Er sannsynligvis kaliperen som henger. Kan vere så enkelt som at det bare er gliderene som henger. Plukk av kaliperen og rens glidere og fjern eventuelt løs rust på resten av kaliper. Smør opp glidere og prøv igjen.

Viss ikke det hjelper så kan du skaffe deg et repsett til kaliper, eller få tak i en ny kaliper.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...