kuanov Skrevet August 28, 2006 Skrevet August 28, 2006 På min -96. 320i så er det forstørrelse på høyre speil, så når jeg skal rygge inn mellom 2 biler, så ser jeg ikke bilen på høyresiden, når det er den jeg runder... (og ja, jeg rygger ALLTID inn når jeg skal parkere ) Skulle gjerne ha byttet til vidvinkel, men på www.koed.dk så står det at konvex betyr at speilet er svakt buet, har større synsfelt og objekter er lengre unna enn hva de egentlig er...! Men jeg trodde jeg hadde konvex, eller har jeg da konkav??
336mik Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 Mener koveks er utover.Sånn som en tv-skjerm.Ikke flatscreen nei.
B.E.E. Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 Konveks er når speilet er buet utover, konkav er når speilet er buet innover. Konvekse speil er brukt som vidvinkel speil. Uansett, ved for stor bue, vil begge tilfellene gi en innsnevring på sidene. Konkave og konvekse former er brukt alt etter om det er kantene eller senter på flaten som skal fremheves.
kuanov Skrevet August 29, 2006 Forfatter Skrevet August 29, 2006 Men hvilken type speil har jeg da...? Hva syns dere E36-eiere om ditt speil da? Lurer på om speilet/glasset kan være tilskjært av en glassmester, men ser ganske så orginalt... Kan kanskje forstå forstørrelsen når en kjører på Autobahn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå