straight_six Skrevet August 29, 2006 Share Skrevet August 29, 2006 er det noen som vet om man må ha rattakselen(den delen over tannstanga som går inn til rattet) når man skal bygge om til servo på e30? eller kan jeg bruke den som sitter på bilen din? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 ingen som vet? noen som vet hvordan man får av rattakselen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Garasjesalg Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Dette lurer jeg faktisk på og. Er det bare skifte, tannstang, skaffe pompa og reimhjulet for og bygge om til servo? Annet som skal til da for og bygge om?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 nedre delen av rattakselen ser annerledes ut på den med servo er derfor jeg spør, fullt mulig at det ikke har noe å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 du må skifte til servorattaksel. får du kvantumrabatt vil jeg ha en også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 he he, nei får ikke kvantumrabatt har bare tilfeldigvis servo på delebilen. må jeg bytte hele driten opp til rattet eller bare nedre del? den delen rett under instrumentene i kupeen er ganske herpa. jeg trodde man bare trengte å bytte fra tannstanga og opp til gummiklossen på rattakselen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
straight_six Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 fant svar på bmw ccn jeg legger ut lista over det som trengs i tilfelle flere lurer på det. Du trenger følgende: 1 stk reimhjul (dette er et add-on, som skrus foran det ordinære hjulet på veiva, med samme boltene). Her skal du benytte det bakerste sporet, det fremste er for klima-reima, så har du klima har du dette hjulet fra før. 1 stk servopumpe med reimhjul. 1 stk brakett for montering av servopumpe og dynamo. Du skal altså fjerne den ordinære braketten som kun holder dynamoen(den braketten som er skrudd med 3 bolter til blokka), og skru på braketten som har fester for både dynamo og servopumpe. 1 stk servoreim. 1 stk servotannstang, med styrestag ment for servo(tror de er annerledes). Denne er bolt on. 1 stk styrekobling, ment for servo. Det er den som forbinder rattakselen med tannstanga. Denne er mye kortere på servobiler, i tillegg er splines´ene på tannstangen mye tykkere på servotannstang. 1 stk trykkslange(denne skal koples fra toppen av pumpa, og inn på tannstangen). 1 stk returslange(fra tannstanga og til reservoaret). 1 stk sugeslange(fra reservoaret til siden på servopumpa). 1 stk væskereservoar, med festebrakett. Husk å lufte riktig når det er klart for oppstart. Du skal benytte aut. girolje på servoen(vanlig Dextron 2, f.eks). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå