Ole-P Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 det jeg lurer på er når man skal hugge en bil. må den være på rullende understell eller kan man bare levere inn et helt renska karoseri? hvis noen vet noe om dette så hadde det vært fint. da jeg selnger en bil i deler å nesten må vite hva jeg ikke burde selge eller ikke`? og en ting til hvis man ikke kan levere inn et reint karoseri å få vrakpant. tar dem imot et renska karoseri for hugging uten å betale ut pant eller må man betale for å kvitte deg med vrakstålet osv? vet det kan være noe forskjeller ute å går fra hugger til hugger. så hvid det finnes noen regler eller bare mye erfaringer ang dette så skriv i vei.
sigu Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 Nå er dette fra hukommelsen min (leste det på en plakat hos høggern når jeg var med en bil for et par dager siden), og mener det sto at hovedregelen er at det ikke skal brukes skjæreutstyr for å skjære av deler (dvs at du kan skru av alt du vil). Har levert inn en nesten totalribba bil (uten forstiling, bakstilling, motor, interiør) uten at det var noen som heva et øyenbryn når jeg skulle ha panten min. Kan også nevnes at jeg sto ikke som eier av denne bilen (aner ikke hvem det var), men fikk allikevel vrake den.
Bmwfanatic Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 har til og med levert bare serienummeret jeg, men det er jo litt ekstremt..
sinten Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 bilen kan være total ribbet,du kan kappe av deler også,men ramme nummeret skal være synlig og bevart,bilen er di pliktet til å ta imot uansett hvor jævlig bilen ser ut,bare di ser at d er en bil.
Ole-P Skrevet August 30, 2006 Forfatter Skrevet August 30, 2006 oki dette hørtes bra ut. da kan jeg bare begynne å ribbe bilen helt da.
2RE_Racing Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 Har selv bare levert ramma uten en skrue. Fikk ingen spørsmål om det. Eneste de skulle ha var avregistreringsdato og registreringsnr. Avregistreringsdatoen får du om du ringer biltilsynet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå