Gå til innhold

Motorbytte, motronic og jettronic.


sindre
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å vurderer å bytte motor snart etter som det virker som den vil ta kvelden snart. Har E30 320 touring fra 89. Så da er det motronic(eller hva det heter) motor, hvis jeg kjøper en eldre jetronic(tror det heter det) 320 eller 323 motor er det bare å bytte motor eller må jeg bytte hjerne også?

Eller burde jeg finne en annen motronic motor?

EDIT!

Når kom motronic motorene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motronic (første utgave) kom på 735i rundt 1982. På 3-serien var det de første 325e og 325i som hadde motronic 1. Men det du må konsentrere deg om, er å få tak i motor fra faceliften, dvs etter 9/87 (med motronic "2"). Å styre med en eldre L-Jetronic motor blir bare tull. Her er det masse forskjellig på ledningsnettet.

Så finn deg en nyere motor du heller. Men for all del, alt passer over fra ny til gammel, så det går selvsagt ann å bygge om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for nyttig svar. Kommer nok til å lete etter en motronic "2" da, har ikke mest mekke erfaring så får prøve og gjøre det så lett som mulig.

Vet du om det er hip som hap om jeg kjøper en 323 eller en 320, om jeg må bytte hjerne eventuelt noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jg har en 320 fra 87 som som jg setter en 90modell 325 motor i, der har jg hele motornettet og styringa, spørsmålet er da om jg må ha lednett fra den runde koblinga ved sikringsboken og inn under dasjen?? eller passer dem rett i hverandre? 320n er fra 9/87 faktisk men det sitter jetronic på den nå.

mvh

thorbis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...