Gå til innhold

Solgt


Anesthesis
 Share

Anbefalte innlegg

Hei du. Må si at jeg likte bilen din, men det er dessverre feil farge, pluss at det er stoffseter.. Veit det virker litt damete å si, men to av kompisene mine har allerede E46 i sølv, så jeg kunne aldri tenkt meg det.. Kjører selv en e46 i stahlblau, og det er en nydelig farge.

Men uansett, jeg er bare veldig nysgjerrig på dine erfaringer med turbodieselen til BMW. Kunne godt tenkt meg en diesel sjøl på den neste BMW'n min, og ettersom du har en, så antar jeg at du har din formening om det.

Prøvde å spørre en "selger" på Tronrud Bil i Moss, men han ga totalt f i meg som kunde, så jeg bare dro derfra.

Hadde vært veldig hyggelig av deg å sende meg svar tilbake angående denne motoren, selv om jeg dessverre ikke kan si at jeg er interessert i akkurat din bil.

MVH Andreas R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest positive er forbruket. Uansett hvordan du kjører klarer du ikke å komme opp i særlig over 0.65 l pr mil. Og det synes på familiens fakturaer fra Esso. Samboerns Volvo S60 2.4T bruker noe ekstremt mye mer drivstoff og hun kjører mindre enn meg. Ytelsesmessig føler jeg faktisk at dieselen er på høyde med lavtrykksturboen i bensinvolvoen inntil ett visst turtall. Dieselen skal man ikke dra så langt - ytelsen er best på turtall mellom 1800 og 4000. Den har vel en sperre under 5000 ett sted, men så langt har jeg aldri dratt den.

Når det gjelder motorlyd så har BMW fått mye skryt for denne støysvake motoren. En kompis har en Audi A4 og hans diesel bråker adskillig mer både inne i og utenfor bilen - og for ikke å snakke om vibrasjoner. Nesten ikke til å tro hvor mye A4`n vibrerer i forhold til 320D.

Dreiemoment på lavt turtall er en enorm fordel synes jeg. Har ikke behov for å dra bilen opp i 5-6000 omdreininger før du merker noe hestekrefter. Her kommer det fult trøkk når du passerer 1800 og turboen slår til. Jeg testet før kjøp av denne en 320i A med 170hk og den virket utrolig dau i forhold til dieselen. Men mulig at automatkassa hadde innvirkning på seigheten. Eneste ulempe på denne er at du har "vanlig" dieselmotoreffekt frem til 1800 omdreininger. Og det medfører at du noen ganger må geare ned "unødvendig" når du skal få opp turtallet etter nedbremsing i feks rundkjøring eller gatekryss.

Kort sammenlagt kan jeg si at turbodiesel gir imponerende ytelse på lavere turtall og ekstremt lavt forbruk. Om du klarer deg uten gromlyden fra bensinrekkesekseren og ikke liker høyt turtall før du merker noe motorkraft er diesel best. Og da slipper du å skremme vettet av dama, ungene i baksetet og alle naboene med motorvrææælet før du merker at det sparker litt unna.

OBS! Bilen er pent kjørt! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk - setter virkelig pris på et anstendig svar til tross for at jeg nevnte at jeg ikker er veldig interessert i nettopp din bil.. :)

Hehe, veit ikke helt hva jeg skal svare på det med at bilen din er pent kjørt - men det høres bra ut! Hadde bare alle kunne sagt det samme uten å lyve ;)

Lykke til med salget! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...