Ivanrogov Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 Spm1: Hvor finner jeg bra jording i en E30 Touring? Finner absolut ingenting i min.. Spm2: Hvordan skal jeg koble subbene mine på forsterkeren for og få mest mulig power ut av de? Subbene: (2x12") Magnet Weight: 120 oz. Peak Power: 2200 WATTS Power Handling: 1100 RMS Frequency Response: 20Hz - 500Hz Efficiency: 96.4dB. Voice Coil: 2.5" Dual 4 ohm Operation: 2 or 4 ohm Mounting Depth: 6 3/4" Hole Cutout: 10 7/8" Outer Diameter: 12 1/2" Forsterkeren er en Helix Dark Blue 1x2000: 2 kanals digital effektforsterker med delefilter Bass Remote inkludert Lavpass filter 35-250Hz trinnløst justerbart 24dB Justerbart subsonic filter 10-50Hz Justerbar fase 0 - 180 grader Bass Drive 0-9dB @ 45Hz RMS Effekt @13,8V 4Ohm mono: 1600W RMS Effekt @13,8V 2Ohm mono: 1950W RMS Effekt @13,8V 4Ohm stereo: 2 x 500W RMS Effekt @13,8V 1Ohm stereo: 2 x 1000W (målt til 2x1138w) Stabil 1Ohm stereo. Noen som har forslag? Helst noen tegninger, jeg må ha det inn med t-skje. Skal ikke ha SQ, bare presse mest mulig ut av subbene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 30, 2006 Share Skrevet August 30, 2006 koble en kanal til hver subwooher, koble sammen pluss og pluss, minus og minus på hver enkelt subwoofer, da får du 2 ohm og 1kilowatt på hver sub. deretter er det bare å spille in subbene på .lavt volum ca et døgn, deretter kan spille til øra blør _ _ ------ + / + \ <- LEDNING FRA PLUSS TIL PLUSS |-----------------------( 0 0 ) 0 : HØYTALER TILKOBLING |-----------------------( 0 0 ) | - \_-_ / <-LEDNING FRA MINUS TIL MINUS |+ | | |- ------- AMP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet August 30, 2006 Forfatter Share Skrevet August 30, 2006 http://bilradiospesialisten.no/index.ph ... &ids=artID Slik som den nederste tegningen viser på 2ohm? Det gjør jeg på begge subbene? Og, det er 4'kanaler' på hver pluss og minus på hver høytaler. Men jeg trenger ikke dobbelt opp med kabler? Holder med en kabel mellom spolene!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet August 31, 2006 Share Skrevet August 31, 2006 en ledning mellom pluss terminalene og en ledning mellom minus terminalene på hver sub. deretter kobler du til subwoofer elementene til hver kanal som vanlig. du trenger kun en høytalerkabel med 2 ledere til hver sub. Akkurat som på nederste tegningen med 2 Ohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet September 1, 2006 Forfatter Share Skrevet September 1, 2006 Takk for hjelpen. Noen som vet hvor det er bra jording i en E30 Touring? Finner ingen gode jordingspunkter.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet September 1, 2006 Share Skrevet September 1, 2006 Feste til sikkerhetsbelte er jo en plass mange bruker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e28stian Skrevet September 1, 2006 Share Skrevet September 1, 2006 Fikk du det til å fungere?, er det ikke jording under baksetet?. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2RE_Racing Skrevet September 1, 2006 Share Skrevet September 1, 2006 Det er en meget bra forsterker du har! Jeg ville også kjørt subbene i 2 ohm og vanlig stereo. Angående jordingspunkt vil jeg anbefale deg å sveise et skikkelig feste. Det har jeg gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivanrogov Skrevet September 2, 2006 Forfatter Share Skrevet September 2, 2006 Okey. Takk for tips. Har funner et par gode jordingspunkter. Mulig jeg jorder på flere plasser for og være på den sikre siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå