Bmwray Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 Hei. Hørte på startssperre til bilen, en forhandler mente det var orginalt med startssperre på bilen. Det er en 1995 modell bmw 318 cabriolet. Det skulle være et sånt system inni tenningen at når jeg brukte orginal nøklen så deaktiverte startssperren seg. Kan dette stemme? For hvis ikke så må jeg kjøpe meg startssperre Jeg har 2 reserve nøkler, en liten i plast. Når jeg bruker den starter bilen alltid, Så har jeg en grå reservenøkkel og jeg får vridd om så lys og stereo osv funker men da får jeg ikke tenning.
eriklepe Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 nøkkelen i plast inneholder nok startsperrebrikken, det gjør ikke den grå som er i metall? så svaret er ja, din bil har startsperre.
Bmwray Skrevet August 30, 2006 Forfatter Skrevet August 30, 2006 den grå er metall ja, da starter bilen bare med den nøkkelen rett etter jeg har brukt den andre, så får jeg bare brukt den gråe nøkkelen en gang og neste gang jeg skal starte så må jeg ha den andre nøkkelen. Det jeg lurer på, er det orginal startssperre på 318 cab i tenningslåsen som aktiveres via nøkkelen inni der? Jeg bruker til vanlig en svart nøkkel med bmw logo på i metall, da starter den alltid så jeg tror ikke det er noe brikke inni den plast nøkkelen..
BARCELONA Skrevet August 30, 2006 Skrevet August 30, 2006 Da har den nøkkelen du ikke får startet med antagelig "mistet" koden sin. bestill bare en ny nøkkel på chassie nr. Ja, din bil har original startsperre. Det er en kode i nøkkelen som leses av en lesespole ved tenningsnøkkel, ved feil vil motor starte, og stoppe igjenn etter 1 sek...
Bmwray Skrevet September 1, 2006 Forfatter Skrevet September 1, 2006 ok hva hvis noen bryter seg inn og slår i filler tenningslåsen? vil startssperren fortsatt fungere? takk for svarene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå