Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På tide med en update eller?

Vel da ser det ut som dette for tiden. Den er nesten helt renslipt på undersiden nå og jeg skal prøve å få levert karosseriet til sandblåsing rett over helga. Skikkelig deilig og 100% renslig jobb å fjerne understellsmassen :wink: eller ikke.

Hovedbøyle til drag-bur(3mm) er bestillt, pluss at jeg har fått i hus en del syrefaste rør og bend til sveising av bl.a. nye down pipe'r.

Etter sandblåsing får jeg karosseriet tilbake ferdig grunnet og da sendes det videre til han som skal tilpasse/punkte buret. I mellomtiden får jeg konsentrert meg om motoren.

Picture2913.jpg

Picture2915.jpg

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Skikkelig deilig og 100% renslig jobb å fjerne understellsmassen :wink: eller ikke.

Hehe satt hver eneste dag i 14dager med vinkelsliper å slik stålbøstehode fra biltema, sendte den på sandblåsing efter å det ble rå bra, skal du syregrunne bila etterpå ? ruster med en gang etter sandblåsing. slik ble min :D

ken005jh5.jpg

grunna bare med zinkspray rett etter , ett lite tynt lag.

Skrevet

Hehe ja vi har vært 3stykker med vinkelsliper så jobben gjøres på et par kvelder den :) Blir nok syregrunning på den ja, men det fikser han som skal ta seg av sandblåsingen!

Håper på Rudskogen men kvalitet og finish skal i høysetet så den får bli ferdig når den blir ferdig :wink:

Bra motoren din funker enda da, du får ordne deg et vintervrak slik at du kan bygge om litt i motorrommet ditt. Den oljereturen er det verste jeg har sett..

Skrevet

Jess, skal nok gjøre med det, frister å oppgradere bensin og dreie ned stempler som du snakket om, går den andre E30 ennå eller? gikk vel bra den =)

Skrevet
gruse prosjekt må eg sei. kor møkje dreia du av stempelene? og komperisjonsforhold før og etter?

Jeg har smidde JE stempler som sammen med 130mm råder gir et målt kompresjonsforhold på 8,0:1.

Stemplene som er avbildet under dreiing er "e30 tic" sine M20B23 stempler :)

Skrevet

Jeg fikk pris på 2-5000 avhengig av hvor mye blåsing det er snakk om. Det blir ikke blåst der det ikke er rust, det er derfor jeg sliper alt rent først. Da får jeg karosseriet tilbake ferdig grunnet. Jeg kjenner ikke han som skal gjøre jobben så det er ikke kompispris. Om det er inkl/ekskl mva vet jeg ikke.

Skrevet

Ok... hvordan har du gjort det med gammel lakk osv på selve bilen, har du pusset det ned? Ser på mange slike "bilprogrammer" at de sandblåser hele bilen, lakk og alt så de kommer helt ned til stålet..

Skrevet

Pusser ned der der det er mistanke om rust under, resten får være i fred. Er det antydninger til rust så vises det som regel gjennom den gamle lakken. Store flater kan jo lett slå seg om man sandblåser hele flaten så det er vel slik at man bruker syrebad sammen med sandblåsing for å bli kvitt alt. Slik som bl.a. BS Teknikk driver med..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...