Pestario Skrevet August 31, 2006 Skrevet August 31, 2006 Har hatt et lite uhell da jeg skulle skifte bremser på min E36 320i. Jeg skulle stramme skruen som fester kallipteren til brakketen rundt skivene, men endte opp med å dra tvers av skruen Jeg merket at det ble veldig tungt å skru, men kallipteren hang fortsat løst! Skal den være litt løs og stramme seg når jeg bruker bremsene første gangen, eller skal jeg stramme den til den sitter helt fast? Føler meg virkelig lur nå
fnilsen Skrevet August 31, 2006 Skrevet August 31, 2006 Er ikke dette ganske kraftige skruer? Var de godt rusta eller er du hulken? Skal litt til for å dra av disse. Men iallefall...Gjengene er sikkert ødlagte så du må vell bore ut den knekkte skruen og gjenge opp på ny. Du kan jo også selvfølgelig prøve å få ut skruen å sjekke gjengene, evnt. kjøre en gjengetapp igjennom. Enkleste måten kanskje å få ut skruen er å bore et lite hull i skruen og kjøpe en grisepikk på biltema eller no å prøe å skrue den ut. Kallippteren skal sitte godt fast, ikke løst.
mhane Skrevet August 31, 2006 Skrevet August 31, 2006 Skal den være litt løs og stramme seg når jeg bruker bremsene første gangen, eller skal jeg stramme den til den sitter helt fast? Den skal IKKE være løs. Den må du skru fast
Pestario Skrevet August 31, 2006 Forfatter Skrevet August 31, 2006 Skruen var ikke rusta og jeg tok i med vanlig håndkraft. Den knakk helt innpå, så virker som om skruen var helt inne... Men kallipteren satt fortsatt ikke ordentlig fast... Skal borre den ut, er bare så irritert nå at jeg ikke har fått gjort det enda. Hehe... Får kjøpe et par nye skruer og prøve igjen... Takk for rådene
kuanov Skrevet August 31, 2006 Skrevet August 31, 2006 Skal den være litt løs og stramme seg når jeg bruker bremsene første gangen, eller skal jeg stramme den til den sitter helt fast? Den skal IKKE være løs. Den må du skru fast Joda, den kan være løs! Har nettopp hatt av calipperen bak på min eE36, skrudde i de 2 skruene, men kunne likevel bevege calipperen ganske mye! Dette pga. at stempelet var presset inn i calipperen! Ordnet seg når jeg trykte på bremsene 2-3 ganger, og festet den "bladfjæren" som skal holde klossene på plass
Pestario Skrevet September 1, 2006 Forfatter Skrevet September 1, 2006 Det var det jeg hapet pa! Takker for all hjelpen folkens Da blir det skruing i kveld!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå