Gå til innhold

Bilen min. E38 750iL


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

Bilen min rister svakt ved 50-60, og ganske mye ved 110-120. Den vibrerer også svakt ved nedbremsing. Avbalanserte hjulene, men problemet vedvarte. Verkstedet sa det var slitte foringer bak, så jeg skal bytte dem neste fredag. Kanskje det er samme hos deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Min rister ikke lengere når jeg kjører, men bare når jeg bremser...

Men over til noe annet, i morgen skal jeg bytte frontrute på GlasDrive i Tronheim.

Bestilte rute med toning øverst og varmetråder til viskerne. Har endel steinsprut og generel slitasje på ruten så det skal bli godt å bytte den. Kanskje jeg får ta noen bilder mens de bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en drit dag, skulle egentlig bytte frontrute i dag men det skedde tydlig vis ikke...

09:00 Kom til GlasDrive, de sier de ikke har fått dekset som er nedenfor ruten under viskerne, av strandveien auto. Strandveien auto sier delen kommer kl 12:00. Det blir gjort en avtale at jeg kan hente delen for GlasDrive når den kommer, jeg vil bli oppringt.

09:30-12:00 driver å loker rundt nede i sentum av Trondhjem, til jeg kjører bort til Strandveien Auto. Har enda ikke fått noen opprigning fra GlasDrive at delen kan hentes, så jeg går bare inn å hører slelv. Men de har ikke fått den enda...Da er kl 12:30...

13:00 Sitter fortsatt å venter utenfor i håp om at delen min skal komme.

13:15 Får ei opprigning fra GlasDrive at jeg kunne komme med bilen for de hadde vært å hentet delen for en 30 min siden. Kan ikke se at jeg har sett dem jeg da... hmm

13:30 Annkommer GlasDrive for andre gang og tar bilen å vasker den.

14:00 De sliter med å få av visserne mine. De mangler verktøy seier de.

14:30 De kommer vel frem til at de ikke får av viskerne etter utallige telefoner til folk som har peiling på slik. De mangler et spesialverktøy fra bmw. Det har nå blitt så langt på dag at de seier de ikke rekker å skifte ruta før helga. De tar helg kl 16:00.

14:45 Må jeg bare innse at jeg har kastet bort hele dagen på å vente på noe som ikke kommer til å skje...MORRO... NEI...hehe

Måtte bare få ut litt frustrasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Her er det ikke så mye som skjer for tiden. Har gitt opp å skifte frontrute hos GlasDrive. Tenker jeg hendvender meg til riss bilglass.

Har gitt et bud på noen alpinafelger så er jeg heldig så har jeg de innen 14 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rister ikke lengere når jeg kjører, men bare når jeg bremser...

Men over til noe annet, i morgen skal jeg bytte frontrute på GlasDrive i Tronheim.

Bestilte rute med toning øverst og varmetråder til viskerne. Har endel steinsprut og generel slitasje på ruten så det skal bli godt å bytte den. Kanskje jeg får ta noen bilder mens de bytter.

Har nå bytta alle fire foringene bak på min E39 Touring, og ristingen/vibrasjonene ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rister ikke lengere når jeg kjører, men bare når jeg bremser...

Men over til noe annet, i morgen skal jeg bytte frontrute på GlasDrive i Tronheim.

Bestilte rute med toning øverst og varmetråder til viskerne. Har endel steinsprut og generel slitasje på ruten så det skal bli godt å bytte den. Kanskje jeg får ta noen bilder mens de bytter.

Har nå bytta alle fire foringene bak på min E39 Touring, og ristingen/vibrasjonene ble borte.

Var dette noe du gjorde slelv? sikkert noen foringer hos meg som burde byttes å... bilen er jo 11 år gammel. ting blir slitt...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, gjorde det ikke selv. Kjøpte bilen hos Stenshagen, og den var sånn da jeg fikk den, så de fikset det uten kostnad for meg. Den skulle være i orden da jeg fikk den. Egentlig kom regningen på 6000 blanke riksdaler.

Soppas ja, blir fort noen kr.... Ser ut for at jeg få skiftet frontruten min på Nøsen her på Fannrem. Er rimelig slitt nå... Merker det godt når jeg kjører med motlys. Må skiftes det dekslet under viskerne å, er helt morkent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...