Gå til innhold

Bilen min. E38 750iL


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble det 5 timer til i kulden unnagjort i dag å. Begynner å nærme meg nå. Mangler bare 2 kabler tror jeg...

En 3-kanals A/V kabel 3 m melom LCD skjemene

lbiv_h1.jpg

En 5m pioneer kabel mellom hovedspilleren og Hide-Avay unit.

isiidbvuud1h1j7syju8.jpg

Noen som har den sistnevte her liggenes? Den jeg har er 3 m og den er litt kort...

Det som er kjipt når men ikke har skikkelig varmt og godt lokale å mekke i er at alle ledningene blir så stive...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg handlet litt mere til bilen.

DEFA Smart Start / Termini pakke smartstartpk.jpg

Tenkte det var best siden jeg ikke har orginal Webasto.

Passet også bra siden jeg har demontert det meste inne i bilen.

Blir enklere å legge opp kabler å slik sjult da.

Likte det at det var MultiCharger med i pakken, Batteriladeren gir ekstra trygghet og forlenget levetid på batteriet.

Kupevarmeren er ikke akurat store boksen, gjemmer den fort bort...

Men det jeg ikke har enda er mottorvarmer element, de fant ikke det til m73 motoren.

Men jeg kunne komme tilbake en annendag, å ta med bilen så skulle de sjekke om det var noen andre som gikk an å montere.

Likte også Fjernkontrollen som har en rekkevidde på 1200m. Trenger ikke å ha fri sikt til bilen.

Har også handlet noen få kabler til kondensatoren som skal monteres.

Skal sette inn et annet Focal element, 33Kx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående motorvarmer kan du kanskje sjekke med www.calix.se også. Fant ikke på websiden, men det er nok flere 750er i Sverige, så det kan jo hende det er større håp der.

Husk at de som er for slangemontering ikke er ment til universalbruk. De er til spesifikke biler de også..

PS: På Defa sine sider står det at StartSmarten må ha fri sikt. Skal ha et slikt for å styre Webastoen i Land Roveren, så jeg sjekka opp litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan du starte oppvarmingen av bilen din hjemme – opptil 1200 meter unna.

Ved hjelp av den nye SmartStart™ kan du enkelt styre bilvarmesystemet ditt enten du er hjemme eller på jobben, så lenge du befinner deg innenfor 1200 meter unna bilen. Styringsenheten representerer det aller siste i avansert elektronikk. En moderne, veldesignet, kompakt og funksjonell enhet som ytterligere øker fordelene med DEFAs eksisterende bilvarmesystem.

SmartStart™ fjernkontrollen gir informasjon om aktuell status for bilvarmesystemet, og om batterispenningen i bilen til enhver tid.

To brukere kan benytte den samme enheten med hver sine valg av tilkoblingstider.

Det finnes en rekke innstillingsmuligheter for bilvarmesystemet, både med hensyn til hentetid, varmeprogram og forhåndsinnstillinger.

Man kan velge mellom 12 og 24-timers visning og 5 eller 7-dagers program, og får med kalender med sommer- og vintertid, stoppeklokke og sanntidsklokke.

SmartStart™ kan også benyttes til alle typer drivstoffvarmere.

Jeg tolket det til at de 1200m ikke trengte å ha fri sikt. Skjelden man har fri sikkt i 1200m..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, ble litt skuffet nå men kommer nokk over det...

Men over til en annen ting..

Pioneer annlegget mitt.

Jeg har nå:

Pioneer Avic-x1bt Hovedenhet/Navi/DVD

pionner CD-VC1 Stemmesturing/fjernkontroll

Pioneer ND-BC20PA Ryggekamera

Pioneer CD-BTB100 Bluetooth Adapter

Pioneer CD-IB100 II iPod Car Kit - Adapter

Pioneer SDV-P7 DVD spiller

Pioneer AVD-W6200 2 stk Lcd skjermer

Pioneer CDX-P630S Cd-veksler

NY Pioneer PRS-D5000SPL Forsterker

Forsterker:

Audison VRx6 6 kanals forsterker

Frontsett:

Focal K2power 130kp 2stk

Subb:

Focal 27kx 2 Stk (blir kankje byttet ut i en 33kx)

Kondensator:

Stinger 5 F

Skal bestille:

Pioneer GEX-900DAB Dab Tuner

Pioneer CD-VS33 Av velger

Dempematter

Audison eller Focal Monoblokk til subb

Stinger Bateri

Syns det er rimelig mange tilkoblingsmuliheter til pioneer spilleren.

Noen som har noen råd eller anbefalinger på forandinger eller oppsett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Da ser det ut som om automatkassa har tatt kvelden. De på BMW verkstede sa at olja ikke så bra ut og det var endel metalspon i den.

Grunnen til at jeg sendte den til verksted var at jeg mistet reversen på den tidligere i uka her. Ikke noe ulyder eller noe, bare ble borte plutselig når jeg sett den i revers.

Alle girene fremover virker helt fint.

Noen som har ei pent brukt ZF5HP30 kasse?

Hva koster ei brukt?

Noen som har vært bortig noe lignene før?

Hvor kan jeg lete etter brukte kasser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asj.. så kjipt!

Her er tre 5HP30, men de er fra V8ere, de har kanskje annet hullbilde/innfesting:

http://cgi.ebay.de/Automatikgetriebe-BM ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/Automatikgetriebe-5H ... dZViewItem

http://cgi.ebay.de/BMW-Automatikgetrieb ... dZViewItem

En annen:

http://cgi.ebay.de/BMW-Automatikgetrieb ... dZViewItem

Og her til 750i/850i i USA:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/BMW-ZF-5 ... 0019594315

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1995-199 ... 0213917196

Jeg hadde tatt en sjekk på at delenummer og slikt stemmer overens USA-Europa (og din bil), og hadde det gjort det hadde jeg handlet fra USA.

Ellers kan Sverige være verdt en titt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aiai. Det var trist å høre. Hvor dyrt blir det med en ny girkasse? Er det èn spesiell girkasse til 750?

Hvor langt har bilen din kjørt egentlig ?

Bilen min har trillet 175000 nå. Angrer sårt nå på at jeg ikke bytte olje på kassen da jeg kjøpte bilen, men de jeg kjøpte bilen av sa at det ikke trenktes på ei slik kasse. Men man lærer så lenge man lever.

Ny kasse tør jeg ikke å tenke på engang.

Jo kanskje litt..hehe

GSbildeler skal ha 55625,- NY og 17500,- BRUKT

Ligger vist på 1300$ -1800$ i USA Overhalte kasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør kunne slippe unna med 10-12.000,- med frakt til Norge fra USA, pluss 25% moms, men der kan det godt tenkes at selger (også firmaer) kan være behjelpelig med å skrive en fjerdedel eller så i verdi. Uansett, worst case med full moms, bør du ikke ende opp så mye verre enn 15 lapper for en nyoverhalt kasse på døra di. I beste fall kanskje 10 lapper? I motsetning til en brukt ikke-overhalt for 17.5k fra GS. Men GS er definitivt et enklere valg, og ryker kassen derfra kort tid etter den er satt i bilen, så kan du fint reklamere mot de.. det er vanskeligere mot USA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...