Gå til innhold

Bilen min. E38 750iL


Andreas 750iL
 Share

Anbefalte innlegg

Dette var noe skikkelig dritt...hehe

Nå som jeg hadde spart opp penger til nye dekk til Alpina felgene mine + at frontruten sprakk, så den må skiftes å.

Dekkene må nok vente.

Har vært i kontakt med Alpinetranssupply på ebay.com, der var det faktisk en som svarte på gebrokent norsk/svensk.

Det blir 600$ for å få shippet kassen over dammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da kan du jo gjøre kort prosess og få satt på en brukt kasse fra GS, og selge bilen med "garanti" på girkassen. Betryggende. Du MÅ jo ikke tenke langsiktig hvis du skal kvitte deg med den - selv om det er hyggelig for neste eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett hva..bilen din smitta bilen min...idag døde reversen på min også...betalte 2500kr for rubbing,polering,innvendig rens og smøring av all skinn på seter og dører...kjørte ut, koste meg i halvtime...skulle parkere..og da var reversen borte vekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja noe skikkelig dritt det der.

Jeg har fått meg plass til å skru bil, endelig litt tomleplass.

Har bestilt

div forstillingsdeler

drivreim

bensinfilter

hardyskive

kjøleveskemengde føler

nye nyrer

oljefilter til automatkasse, pakning bunnpanne på kasse

Speildeksel h/s

Ny frontrute

Så nå blir det noen timer med mekking.

Planen er å ta ned kassen, ta ut innmaten og se hva som er skadet. skal ha noen til å hjelpe meg med dette.

Skal rense styreenheten til kassen og sjekke om de plastkulene er slitt, å ligger rett i sporene.

Kommer uansett til å bytte oljefilter og olje på den kassen som skal tilbake på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kasse til deg!

Kassa som satt i 540'en min, har jeg fortsatt liggende. Denne fungerte helt ypperlig egentlig. Girte veldig fint og absolutt ingenting galt med den. Tok den av, fordi jeg bygde om til manuell. Du kan altså få kassa, svinghjul og alt automat stashet som jeg tok av. Send PM med bud da vel :)

Den har gått 206.000km. Olje ble byttet på 197.000, og ble da brukt dyr olje fra Bavaria. Kostet 200kr literen. Tror jeg fortsatt har kvitteringen på dette. Det er også byttet filter i den. Om plastkulene er byttet eller ikke vet jeg ikke, men ingen symptomer på at disse er dårlige.

Anders

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har det vært lite aktivitet på tåden min men nå er det full fres igjen, har kjøpt meg hus og driver å pusser opp. Så det har blitt lite tid til bil.

Nå har jeg funnet en girkasse, rundet netopp 100000.

Har bestilt meg nye dekk til 20" Alpina Classik felgene.

Fothvilere til pasasjerene er kjøpt inn.

Org navi pakke til bilen er under sterk vurdering. Har mest lyst på MkIV, den skal han ha 2000dollar for.

Vi får se hva 318is`n går for....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Andreas. Tror røde dørhåndtak blir vakkert. ;)

Original navi gjør mye med bilen.. men du vil nok tape penger på det okke som, så du må ta samme vurdering som meg - blir summen av at bilen blir mer lettsolgt, og mer moro å bruke, verdt pengene? 2000 dollar er forresten ganske hyggelig pris hvis det er et helt komplett sett med MKIV, kabling, radiomodul, cd-skifter, 16:9-skjerm, braketter etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice Andreas. Tror røde dørhåndtak blir vakkert. ;)

Original navi gjør mye med bilen.. men du vil nok tape penger på det okke som, så du må ta samme vurdering som meg - blir summen av at bilen blir mer lettsolgt, og mer moro å bruke, verdt pengene? 2000 dollar er forresten ganske hyggelig pris hvis det er et helt komplett sett med MKIV, kabling, radiomodul, cd-skifter, 16:9-skjerm, braketter etc.

Ja blir vakkert med røde dørhandtak :P , vurderer å køpe de dørhandtakene med lys inne i bilen å, siden jeg alikevell skal demontere dørene.

Og et komplett sett med forstillingsdeler.

Får jo nye dekk på felgene så da kan jeg jo ta en 4-hjuls kontroll på den.

Jeg vurderer å få felgene mine kalk-blåst pg pulverlakert av noen her i molde.

Har hørt kalblåsing er skånsomt for alufelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...