Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen hadde vært borte i samme problemet før. Eller kanskje vet hva det kan være..

Bilen min ( En 90mod 518i E34) har i det siste blitt vanskeligere å starte enn vanlig når den er kald. Har jeg først startet den en gang og prøver igjen så starter den som vanlig. Den starter jo alltid selv om den er kald også, men bruker liksom litt lengre tid! I tillegg til dette lukter det tydelig bensin. Både i og utenfor bilen. Men ligger aldri noen bensinflekker på bakken etter meg.

Håper noen har noen tips!

På forhånd takk!

Skrevet

har samme problemet på min m40 motor, Jeg må ofte når den er kald la den dra rundt i 2.sek. før jeg prøver en gang til, og da starter den med en gang som regel..

Lukter stadig noe jævlig bensin i min oxo, spesielt når jeg bruker vifta. Prøvde å bytte tennplugger, men det er ikke der problemet ligger, er nok en slange som er morken el. noe som gjør at den lekker litt, og som muligens er med på å drive luft inn i drivstoff systemet, noe som gjør den tung å starte...

Skrevet

hm.. Da skal jeg jaggu sjekke litt slanger i morra! Begynner jo å dra på åra denna bilen nå! Stadig nye små problemer..

Takk for svar!

Skrevet

Dette er en av problemene jeg har vært foruten på min M40 (hurra..). Jeg skiftet også alle bensinslanger med en gang. Like greit, før bilen stopper helt, eller i verste fall brenner opp..

Edit: Kjekt å bytte bensinfilter i samme slengen.

Jeg skiftet alle slangene:

Fra pumpe til filter

Fra filter til inn-rør på innsug

Fra utrør på innsug til utrør ved kaross

Begge de små slangene (3cm) fra bensinrør til fuelrail (Inn/retur) (Innsuget må skrus av).

Bytta også alle vacumslanger samtidig.

Skrevet

Sjekk slangen inn til fuelrail,du har en lekkasje mellom pumpa og den eller evt i en O-ring til dysene.

Når du stopper bilen skal det være samme trykket i railen helt til neste gang du skal starte,men så lenge dette lekker ut så må pumpa bygge opp nytt trykk før den starter og du har en lekkasje som lukter også.

Skrevet

På min 520i 91mod (m50) så hadd jeg samme problem. Om bilen hadde stått i 2-3døgn uten å vært starta (noe som er veldig sjeldent) så var det såvidt den starta!! Å når den først starta, så ooosa d bensin overalt. Prøvde å åpne panseret flere ganger for å lukte meg frem å se om jeg så noe, men så ingenting. Helt til en dag det begynte å lukte når den stod på tomgang. Da jeg kjeik neddi motoren så så man tydelig at det _rant_ bensin ut fra en slange. Kjørte rett på verkstedet til en kompis, å når vi tok av slangen så så vi at den var morkna helt sunn på andre siden. Så gamle biler har dårlige slanger ;)

Skrevet

Tror nesten sikkert at det er en av de to slangestussene som går inn på fuelrailen. Hadde det samme på min m40, ble sterkere lukt da varmeapparatvifta gikk.

Skifta disse og problemet/ lukta ble borte.

- Man trenger IKKE av med innsuget, man løsner bare det lokket som sitter over der gassviren er festet. Ja det er trangt men det går. Lykke til. :wink:

Skrevet

Det er er rør som går rundt hele bensintanken som bruker å ruste på E 34. Det begynner med at det lukter bensin av bilen, så blir det bare verre og verre. Det kan være den som lekker litt hos deg, men det har ikke sammenheng med at bilen er treig å starte. Du mener at bilen lukter bensin før du prøver å starte den også?

Skrevet

Hos meg lukter det av og til bensin når jeg starter bilen, men det går over relativt kjapt. Regner med at dette også kommer av morken slange et sted?

Skrevet
Det er er rør som går rundt hele bensintanken som bruker å ruste på E 34. Det begynner med at det lukter bensin av bilen, så blir det bare verre og verre. Det kan være den som lekker litt hos deg, men det har ikke sammenheng med at bilen er treig å starte.

Er det farlig å kjøre med dette? Kan det f.eks skje at det kommer bensin i forbindelse med eksosanlegget og antenne e.l?

Skrevet

Når det lukter bensin av bilen bør man finne ut hvor det kommer fra. Bensin brenner som kjent ganske så godt. Når lekkasjen er blitt så stor at det begynner å dryppe er det virkelig fare på ferde, noen kaster kanskje fra seg sneipen under bilen, kanskje du eller andre går inn i garasjen med sneipen i kjeften etter at bilen har lekket hele natta. Få fikset det , det forsvinner ikke av seg selv.. Om det er den røren jeg mener som er årsaken, da vil du merke at det lukter/lekker når du har mer enn halv tank.

Skrevet
Hos meg lukter det av og til bensin når jeg starter bilen, men det går over relativt kjapt. Regner med at dette også kommer av morken slange et sted?

Akkurat samme på min. Den skal inn på verksted på tirsdag så jeg kan jo nevne dette for dem.

Skrevet

Akkurat samme på min. Den skal inn på verksted på tirsdag så jeg kan jo nevne dette for dem.

Hørt noe?

Skrevet

På min lekker det fra røret foran på tanken, men røret går under tanken og bakover. Jeg greier ikke å se hvor det ender. Ser ut, på deletegninga hos GS Bildeler, til at det er to rør. Et foran og et bak på tanken. Går disse sammen på midten, eller hvordan er det? Lekkasjen er sikkert i innfestinga på røret. Hva må jeg ha av deler? Røret foran/bak, pakninger? Noen som har vært borti det samme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...