Gå til innhold

kjøling på m20!


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

eg for min del synes orginal radiatorene er veldig små.. :? med tanke på effekten osv....

hvor mye effekt holder egentlig standard kjøling til ved overladning med turbo?er selvsagt mye som spiller inn på motor temp, men med utg pkt i en frisk mototr!! eg har kjørt med ny org radiator bare..

er det 535 radiator som passer greitt i e30? lurer på å bygge om nå når først motoren er utav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det samme faktisk. Har satt spørsmål til kapasiteten både til oljekjøleren og radiatoren. Alle jeg har snakket med mener det holder med den originale.. Jeg tror heller det er viktig med en vannpumpe med litt høyere kapasitet, slik at man er sikker på at f.eks sylinder nr 6 får tilstrekkelig kjøling. Har tenkt litt på slike elektriske kjølevannspumper med variabel effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøling var aldri noe problem på min m20 med overlading..ble aldri for varm med den orginale kjølern og viskosevifte.fikk også testa det på rudskogen på vei til banen,da jeg sto 2 timer på tomgang uten problem..også med hard kjøring var den helt perfekt :wink:

ok, høres bra ut det, ic'en min blokkerer jo litt, men den holdt seg på normal temp for det... eg fikk da aldri kjørt motoren skikkelig hardt en stund, er jo da varmen kommer.

kjører org en stund så får vi se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...