2RE_Racing Skrevet September 1, 2006 Skrevet September 1, 2006 Tenkte jeg skulle prøve noe på BMW`n som jeg ikke har gjort før, ettersom jeg hadde ute tennpluggene og skulle skifte disse. Komresjon: Sylinder 1: 155 Sylinder 2: 155 Sylinder 3: 170 Sylinder 4: 80 Sylinder 5: 155 Sylinder 6: 160 Jeg har lært det slik at det er normalt med avvik på max 15 - 20. Ser litt mørkt på sylinder 4. Har en teori om at det er en ventil som er strammet for hardt. Men murphy`s lov sier noe helt annet: stempelringene... Noen forslag?
propan Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 De siffrene sier meg ingenting,hvilken enhet er det? Psi? Ta en lakkasje test i tillegg så finner du ut hvor det evt lekker kompresjon fra.
02 Touring Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 Sprut litt olje inn i cyl 4. Øker verdien er det stempel ringer, forblir verdien det samme er det ventil.
Blue Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 Jeg hadde problemer med en motor ifjor: 4syl: Test viste 1:14 bar - ok 2:14 bar - ok 3:11 bar - Brent ventil 4:10 bar - Stempelfjær knekt på 2 plasser. Du kan gjøre: 1 Løsne den mulig stramme ventilen for så å teste igjen. 2.Som "02 Touring" skriver : Teste med en skvett olje i syl 4 for å se om verdien øker. 50 % reduksjon er mye , så noe galt er det der! Rolf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå