mr.big Skrevet September 2, 2006 Skrevet September 2, 2006 Har en 91-mod 318i E36. Har et litt dårlig venstre kne, så jeg har tenkt på å bygge om fra manuelt til automatgear. Har ikke lyst til å bytte bil men som sakt bygge om. Er rimelig skruekyndig, men har ikke vært borti automatkasser før. Lar dette seg gjøre innenfor rimelighetens grenser? Er det noen store fallgruver ved et slikt prosjekt? Nå er det jo startsperre på biler med automat, er det derfor mye elektrisk som må strekkes opp? Ble mange spm på en gang dette gitt, men blir takknemlig for råd og synspunkter før jeg evt bretter opp skjorteermene.
Lien Skrevet September 3, 2006 Skrevet September 3, 2006 Du trenger clutch, pedalsett, girkasse, nye girkassefester, giroverføring + at du må bygge om det elektriske en del. Det elektriske skal visstnok være veldig enkelt.
Syntezizer Skrevet September 3, 2006 Skrevet September 3, 2006 det er ikke clutch på automat. converter er vel ordet
Lien Skrevet September 3, 2006 Skrevet September 3, 2006 Ahh.. Sorry.. Jeg trodde han skulle a fra automat til manuell... My mistake. Dette er uansett ikke så lett da hjernen til kassa er flettet sammen med hjernen av bilen.. Andre veien er mye enklere..
Joachim ///Cabriolet Skrevet September 3, 2006 Skrevet September 3, 2006 Bare og si ifra om du trenger automatkasse. Jeg skulle ha alt du trenger siden jeg skal bygge om min til manuell.
Hakon Skrevet September 3, 2006 Skrevet September 3, 2006 Slik jeg har forstått det må det da være mye lettere å bytte bil, enn å bytte gearkasse på den måten du tenker på. Men om det er mulig, rent teknisk sett, og man ønsker å ha et prosjekt man skal holde på med; hvorfor ikke ...
mr.big Skrevet September 3, 2006 Forfatter Skrevet September 3, 2006 Takker for synspunkter. Jeg har undersøkt litt rundt dette og tror jeg dropper hele greia. Får nok heller selge 318`en. Har en 91- mod 520IA i kikkerten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå