bmw 545 Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Hvilken type data sprut burde jeg velge på en M30 745 motor? Hvilken leverandør? Lurer på å ta ut ca 350 Hk om det er mulig med den orginale turboen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Haltech E6X fungerer bra og er overkommelig pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw 545 Skrevet September 3, 2006 Forfatter Share Skrevet September 3, 2006 er denne med tenning også? coiler osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 er denne med tenning også? coiler osv. Den styrer tenning og såklart ja. Coiler er opp til deg,du kan bruke orginal coil også liksom.. Evt wastefire med dobble coiler eller directfire med separate coiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 megasquirt funker da bra.. billig og grei og montere =) jeg kjører autronic på s38b36, kurant det også.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlars Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 megasquirt funker da bra.. billig og grei og montere =) jeg kjører autronic på s38b36, kurant det også.. Eneste som er med megasquirt er at det kan bli litt vrient med mapping i benk/på ruller. Ikke mange som kjenner til det sprutet, men med masse lesning så kan man vel få et bruktbart map selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Hvilken type data sprut burde jeg velge på en M30 745 motor?Hvilken leverandør? Lurer på å ta ut ca 350 Hk om det er mulig med den orginale turboen. Du trenger ikke datasprut for 350 hk på 745 motoren. Med siden du sleit med å få den til å gå reint, så er jo dette et alternativ. Med original sprut kan du ta ut 1.1 bar trykk noe som tilsvarer ca. 400 hk. Eneste du trenger til den effekten er en progressiv bensintrykksregulator så den ikke går magert på høyt turbotrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsiaman Skrevet September 4, 2006 Share Skrevet September 4, 2006 Hei En kompis av meg har koblet opp megasquirt på sin 745 turbomotor. Han som lager sprutene sa at sålenge den fikk gnist så skulle den fyre uten problemer da det lå et grovmap inne. Du oppgir dysestørrelser osv så lager megasquirt karen til et lite startmap for deg. Vi fyrte motoren oppå en kjøkkenbenk. Vi prøvde å mappe litt igår og fikk det til å gå litt reine og bedre. Ganske trickye saker visst man ikke kan det. Vi er jo helt grønn på det området. Så det blir mye prøving og feilling. Megasquirt karen er tilgjengelig på telefon så visst du får noen problemer så er han ganske behjelpelig. Lykke til med valg av sprut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTore Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Hvordan funker Haltech i forhold til Megasquirt og hvor mange utgaver av Megasquirt finnes det..? Har de enkelte systemene noen begrensinger/problemer når det kommer til turbomating av f.eks 6-syl M3? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TSL Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 hvem er denne Megasquirt karen, og hvordan får jeg fatt i han? trenger et data sprut. men har ikke råa til 20k + mapping Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rotty Skrevet September 16, 2006 Share Skrevet September 16, 2006 Hvordan funker Haltech i forhold til Megasquirt og hvor mange utgaver av Megasquirt finnes det..?Har de enkelte systemene noen begrensinger/problemer når det kommer til turbomating av f.eks 6-syl M3? her står det om squirten: http://www.megasquirt.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 megasquirt karen Høres ut som det er kun en fyr som kan dette sprutet. Veit om en ms kar jeg og som lager adaptere til ledningsnett osv. ang dette med mapping så tror jeg ikke det byr på sykt mye problemer på rulla. Om du drar til en fyr med peil på sprut, så kan han mappe ms også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
brusern Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Electromotive!! .. det koster men fungerer helt supert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wanvik Skrevet September 17, 2006 Share Skrevet September 17, 2006 Hadde jeg skulle kjøpt meg sprut nå, hadde det enten blitt DTA S60Pro, eller Electromotive Tec-3R, men det er nå meg. Har værti borti noen sprut (ikke så veldig mange), og jeg tror ikke jeg har sett noe som er så enkelt å komme igang med som Electromotive. Når det kommer til stykket, er det som bør avgjøre valg av sprut hva den som skal mappe bilen i benk er flinkest på. Veeeldig greit at den som skal mappe har såpass til erfaring med det sprutet at det ikke blir problemer dersom han må feilsøke noe, eller skal benytte en "spesiell funksjon" f.eks. Hvis en ikke ser svart på mye arbeid og problemer, finnes det jo også mange andre sprut som har mange muligheter, og kanskje koster litt mindre, men totalt blir de nok dyrere likevel vil jeg tro.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå