Gå til innhold

520i -82 k-jet, starter, men stopper umiddelbart


Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha fiksa en ødelagt slange og grovjustert tenninga vil bilen ikke starte, Tennspolen gir gnist, bensininnsprøytninga virker, men bilen nekter å starte.

Det er masse strøm på batteriet, men allikevel er den helt død.

Motoren dreier rundt, bensinpumpa går, injektorene fungerer, tenningen gir bra gnist, men motoren starter ikke, ikke engang litt hosting.

har prøvd å bytte innsprøytningsenheten, men uten forskjell.

Kan noen forbarme seg over meg med en en løsning?.

Har nå kommet frem til at det er pumpa, bilen starter og kjører helt til trykkakkumulatoren går tom, og så stanser den bare, og vil ikke starte igjen før pumpa har gitt trykk til akkumulatoren.

Får snart ny pumpe, noen som kan tenke seg til et annet problem?.

Skrevet

Venter på ny pumpe, kommer sikkert til eller etter helga.

Nåværende symptomer:

Motoren dreier rundt, starter og stopper etter 2-3 sekunder, vil ikke starte igjen før tenninga har vært slått av og bensinpumpa har gitt trykk til akkumulatoren igjen.

Gnist er god og sterk, så tenninga treger sikkert kun til en liten justering.

til karstenjulius: er det k-jet på 525 ?, hadde intrykket av at det var l-jet.

finner ut av årsaken hvis bilen starter normalt med ny pumpe. :)

Skrevet

har tatt ut pumpa, skal prøve å montere en brukt en som tidligere har vært brukt, men skiftet pga ødelagte gjenger på kontaktene, fikser en saken med litt lodding ogf småfiks.

Skal prøve med tvangskjøring, har desverre ikke startgass for handen

Får en ny pumpe om en ukes tid.

Takker for svar hittil.

Skrevet

løft opp den den runde tallerken som du ser når du tar av slangen(luftfiltere)sammtidig som du starter biln.går han da så har du feil me mengdemåleren.mulig en justering.eller at den er blitt skjev.må byttes da.

Skrevet

Nå har jeg prøvd følgende.

Tvangskjørt pumpa, ingen forandring.

Stilt på tenninga,ingen forandring.

Sjekket "tallerkenen" på k-jeten, den ser ok ut, beveger seg med liten motstand.

sjekket etter jordingsfeil, fant ingen, 0 ohm fra pumpe til jord.

Sjekket etter elektriske feilkilder, spenning frem til pumpa, den går som vanlig når motoren kortvarig er igang,

Begynner å tro at det er selve k-jet enheten som er gåen.

Noen som har prøvd å ombygge fra k-jet til l-jet?.

Begynner å vurdere å låne bil å skaffe komplett l-jet innsprøytning, har tukla med k-jeten en uke nå og begynner å bli grundig lei. :evil:

Men takker stort for alle svar, setter stor pris på at dere hjelper meg med feilsøkinga.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...