Gå til innhold

Motorvask!

BMW_frelst
 Share

Anbefalte innlegg

• 1 month later...

la bilen gå mens du tar motorvasken er et tips viss du er redd for at den skal være vanskelig å få i gang etter på... gjerne la den gå litt i ettertid også.

Of the kan det legge seg vann ved pluggene som igjen vil føre til at den vil gå ujevnt o.l.

På alfa feks så er det en feil på noen av modellene sånn at vannet blir liggende i rundt den ene pluggen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la bilen gå mens du tar motorvasken er et tips viss du er redd for at den skal være vanskelig å få i gang etter på... gjerne la den gå litt i ettertid også.

Jeg mener motsatt. IKKE la motoren gå. Eksos og motor blir varm, så det blir veldig vanskelig å drive med avfetting og lingnende midler da.

Heller vent en stund etter at du har tatt selve vasken med å starte. Selv har jeg aldri dekket til noe på mine M52 motorer og har aldri hatt problemer i ettertid. Jeg spyler motorrommet nesten hver gang jeg vasker bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent alle motorer uten fordelerlokk starter helt fint etter en grundig motorvask, det er hvertfall min erfaring fra jobb. Har du fordeler lokk er det bare til å ta det av å tørke, så starter den fint;) Sier ikke at det ikke kan skje noe, men etter å ha tatt gaaanske mange motorvasker etterhvert så føler jeg meg ganske sikker;)

Eller syntes jeg Valvoline sin avfetting er sinnsykt bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...