BMW_frelst Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Tenkte jeg skulle ta en "ekstrem oppussing" i motorrommet. Tenkte da å vaske skikkelig grundig samt bytte ut div slanger, vanntank osv. Hva bruker dere av såpe/slipemiddel når man skal vaske nede i motorrom? Takker for tips og erfaringer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Biltema sin avfettingvæske,billig og bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_frelst Skrevet September 3, 2006 Forfatter Share Skrevet September 3, 2006 Biltema sin avfettingvæske,billig og bra. Takker! Kan man bruke denne overalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet September 3, 2006 Share Skrevet September 3, 2006 Biltema sin avfettingvæske,billig og bra. Takker! Kan man bruke denne overalt? Ja,jeg bruker den overalt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anni85 Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 ikke dumt det. ålreit med et shiny motorrom men pass på å dekke til ømfintelige punkt som er vare for vann har sjøl gjort den tabben en gang... bilen fusket i flere dager etterpå he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 alt er bygd får å tåle vann.. så spurt på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksand3r Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 alt er bygd får å tåle vann.. så spurt på Er vell greit å dekke til batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mangel Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 la bilen gå mens du tar motorvasken er et tips viss du er redd for at den skal være vanskelig å få i gang etter på... gjerne la den gå litt i ettertid også. Of the kan det legge seg vann ved pluggene som igjen vil føre til at den vil gå ujevnt o.l. På alfa feks så er det en feil på noen av modellene sånn at vannet blir liggende i rundt den ene pluggen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Oktober 7, 2006 Share Skrevet Oktober 7, 2006 la bilen gå mens du tar motorvasken er et tips viss du er redd for at den skal være vanskelig å få i gang etter på... gjerne la den gå litt i ettertid også. Jeg mener motsatt. IKKE la motoren gå. Eksos og motor blir varm, så det blir veldig vanskelig å drive med avfetting og lingnende midler da. Heller vent en stund etter at du har tatt selve vasken med å starte. Selv har jeg aldri dekket til noe på mine M52 motorer og har aldri hatt problemer i ettertid. Jeg spyler motorrommet nesten hver gang jeg vasker bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 Jeg bruker i tilegg ett produkt fra Autoglym, Rubber and vinyl care. Ser helt nytt ut etterpå. Bruksanvisning på flasken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 alt er bygd får å tåle vann.. så spurt på Er vell greit å dekke til batteriet Batteriet tåler nok vatn heilt fint... Men f.eks dynamo kan vel vere greit å ikkje drukne... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Oktober 8, 2006 Share Skrevet Oktober 8, 2006 Omtrent alle motorer uten fordelerlokk starter helt fint etter en grundig motorvask, det er hvertfall min erfaring fra jobb. Har du fordeler lokk er det bare til å ta det av å tørke, så starter den fint;) Sier ikke at det ikke kan skje noe, men etter å ha tatt gaaanske mange motorvasker etterhvert så føler jeg meg ganske sikker;) Eller syntes jeg Valvoline sin avfetting er sinnsykt bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå