Gå til innhold

Servo'n slutta plutselig å virke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Servo'n på 320'n min slutta å virke i dag.. Skulle ut fra et jorde som var vått og glatt, så jeg breia litt, og når jeg skulle rette opp så ble det litt ekstra tungt.

Når jeg vrir på rattet så kommer det en rar dure-lyd.

Lukta også litt brent når jeg hadde dratt rattet en del fram og tilbake. Vet ikke om dette har noe med den saken å gjøre, men.

Har sjekka reima og olja. Virker som det er greit.

Noen som har noen forslag? :)

Skrevet
Servopumpa så ut til å virke helt fint. Så trokke det er den.

Hmm...hvordan ser du det?

Hehe. Tja. Si det:P Mener fatter sa det. Jeg har ikke peiling på sånt.

Skrevet

hvis du skrur av lokket på servo oljebeholderen samtidig som bilen går å du vrir på ratte, kan du fort se om det er pumpa eller ikke. hvis pumpa er defekt vil det ikke være noe "bevegelse" på oljen.

Skrevet
hvis du skrur av lokket på servo oljebeholderen samtidig som bilen går å du vrir på ratte, kan du fort se om det er pumpa eller ikke. hvis pumpa er defekt vil det ikke være noe "bevegelse" på oljen.

Okai. Får teste det i morgen.

Noen som har snøring på pris på en servopumpe da? I tilfelle den er gåen.

Skrevet

Min også er sånn av og til. Får sånne bye på eit par sekunder. Eg har komme fram til at det antaglegvis er ein ventil eller noko som henger. Men ettersom at det ikkje er noko plage, og det skjer berre når bilen har stått i ro nokre timer og skal til å kjøyre, så gid eg ikkje å gjere noko med det enda.

Skrevet

Sjekka servo-olja, om den var i bevegelse når jeg dro på rattet. Det var den ikke. Så jeg bestilte en brukt pumpe på GSbildeler.no for 1375,- så får håpe det løser problemet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...