Turbo-Knut Skrevet September 3, 2006 Skrevet September 3, 2006 Har kjøpt meg en '90 modell 520i med manuellgir i helgen Jeg ser i instruksjonsboka at det finner to forskjellige motorer av typen B20M20; Den vanlige (?) med 129hk, 164Nm @4300 r/min og 8,8 i kompressjon. ECE-version med 129hk, 174Nm @4000 r/min og 9,4 i kompressjon. ECE-utgaven bruker også litt mindre bensin. - Hva betyr ECE? - Ser at kompressjonen er noe høyere, men på hvilken måte er komp'en forandret, hva er forskjellig på motorene? - Og hvordan finner jeg ut om motoren min er en "ECE" eller ikke?
Turbo-Knut Skrevet September 4, 2006 Forfatter Skrevet September 4, 2006 Hallo? Noen som ikke har sett dette spørsmålet, eller er det ingen som vet?
Mr_Sunde Skrevet September 4, 2006 Skrevet September 4, 2006 Her er litt synsing(Er bare noe jeg tror og ikke vet) ECE=Economic Commission for Europe eller Economic Council for Europe Er sikkert en versjon for Europa eller noe. Hm.. Ser ut som ECE har sammenheng med UN/FN. Vart enda mer forvirret nå
Turbo-Knut Skrevet September 4, 2006 Forfatter Skrevet September 4, 2006 Ja, høres jo sannsynlig ut.. Men hvordan finner jeg ut om jeg har denne type motor eller ikke... Og hva er forskjellen på de?
Gjest Skrevet September 7, 2006 Skrevet September 7, 2006 Tast de sju siste tegnene i bilens vin-nummer inn i denne vin-dekoderen: http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi Mener du skal få svar da.
Turbo-Knut Skrevet September 7, 2006 Forfatter Skrevet September 7, 2006 Tast de sju siste tegnene i bilens vin-nummer inn i denne vin-dekoderen:http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi Mener du skal få svar da. Takk for svar I følge denne siden, er min bil "Catalog model - ECE" Ser ut til at alle som ble levert i Europa, er såkalt ECE modeller. Dersom noen vet, hvilke forskjeller er det på ECE-motoren og den andre typen, som da er USA-utgave
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå