Gå til innhold

525 til 524 TD


BMW 4 EVER
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! jeg har en 525 som jeg har tenkt å skifte motor i til en 524 TD. Den kommer fra en E28 altså en me mekanisk insprøytning....

Det jeg lurer på er om det er mulig å skifte til IKKE mekanisk insprøytning. å eventuell pris på noe sånnt!

Hvike trimming muligheter er det på en slik motor. det eneste jeg kan tenke mg til er å få opp diesel trykke skru opp turbotrykket effekt anlegg sport filter og en IC!!

Noen som kan gi mg et raskt svar?? Haster kjønner dere.. har ikke kjøpt motoren enda, men han venter på å få solgt den! Haster litt... hehe!!

Takker for alle svar!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette har jeg tro på. men om du tenker på trimming, så er det beste å bruke den mekaniske dieselpumpa. da er det bare å stille opp diesel trykket ved å skru på en skru på pumpa. du kan selfølgelig bytte til elektronisk dieselpumpe, men skal du trimme da må du kjøpe chip. å ikke får du like mye dieseltrykk som med en mekanisk pumpe! så jeg hadde gått for den mekaniske. jeg har selv kjørt en sånn motor på 1,5bar turbotrykk uten intercooler å hadde ingen problemer med det :D

lykke til, dette blir bra :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan umulig være så vanskelig å få det godkjent da den står i en Volvo 245, å den har blit godkjent med denne motoren, å denne motoren er jo standar i E34.. så hvis de blir vanskelig på biltilsyne så må det jo være noe i veien med de! Eg kjører jo me sport bremser (skiver å klosser) så kan egentlig ikke tenke meg at det skal bli en så stor utfordring.. men men!! vi får se kor eg havner henn!! hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ja en ting til! har sett etter 525TDS motor å de eg har kommet over er meget dyr! Å no får eg me glødeanlegg da jeg ikke har det i min siden min er en bensiner å får med en automat å en manuell kasse pluss litt diverse annet knask for 3900... syns det hørtes ganske rimelig ut, å for å ikke snakke om at det er en turbo motor:D så endelig får eg tsjjj lyden :D:D å så e d diesel så eg får myyyye mindre drivstoff forbruk... men så skal jo diesel trykke skrues opp å turbotrykket :D:D!! Dette må jo bli bra... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men om du tenker på trimming, så er det beste å bruke den mekaniske dieselpumpa. da er det bare å stille opp diesel trykket ved å skru på en skru på pumpa.

Er nok ikke så enkelt og øke trykket på dieselpumpa nei, men mengden derimot kan man øke. Og ja. Det hjelper mye på det. Men om man mater på med for mye, så kan man få problemer med temp'n.

Tommelfinger regel der er og ikke stille opp mengden så ille at den ryker kølsvart hele tiden. Fra ca 1500-1700 rpm bør røyken avta og bli tilnærmet lite synlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bygd om en 2,4td fra mekanisk til elektronisk dieselpumpe med hjerne. Det er hvertfall null problem, men jeg hadde alle delene som jeg plukka fra en 88 modell motor. Men om det er å anbefale er en annen sak.

Jeg hadde ikke kommet til å gjort det, hvis jeg ikke hadde alt av deler liggende. Som det blir nevnt ovenfor her, så er det lettere å skremme opp en motor med meknisk pumpe. Men for all del, vær forsiktig! Disse toppene er laget av Kålerabi, og sprekker for ett godt ord! Ikke er det bare bare å finne brukte topper som er uten sprekker heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke mg at en diesel bruker en del mindre på milen enn en 525 bensiner.. å me tanke på bensin prisene VS diesel prisene tror eg nok det blir en god del å spare på i lengden å eg får 80 øre i rabatt per liter.. er jo en del det oxo!

å når eg alikavel trenger en ny motor i den ene 525'en så koffor ikke da bytte over..... eg vil ha diesel å turbo.. no får eg alt i ett :D:D:D men kommer nok til å savne 6'er lyden ja. men får se hvilken av de som blir til salgs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...