Arimanni Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Må ha nye Tennplugger til min M20B20 motor. Men er usikker på kva eg skal velge. Har søkt ein del rundtom på forumet, men har ikkje fått noko "klart" svar om kva plugger som er best. Har høyrt MYKJE bra om NGK, og vurderer desse. Nokre av dei kriteriene eg har er: * Bensinforbruk (holde det lågast mogleg) * MÅ tåle ein god del kaldstart og holde ein del KM. * MÅ vere god respons på tennpluggene. Kva tennplugger vil du anbefale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
2RE_Racing Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Denso Platinum series. Gode greier, men er dyre i innkjøp... Det anbefaler jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Anbefaler NGK.. aldri hatt noe tull med de, og dessuten er de billige. Det er f.eks. det eneste som holder på motorsykkelen til fatters (litt trimma med økt komp, porting, osv.). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nygaard Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 hva er og anbefale på m20b25?=) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arimanni Posted September 5, 2006 Author Share Posted September 5, 2006 Hmm.. Får prøve meg på NGK tennplugger da. Men kva slags type skal eg ha? Avstanden på dei? Er de 0,8 mm? Får du kjøpt dei på vanlege bensinstasjoner? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Teekay1983 Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Ring 32244141 ( automateriell.no ) da kommer du til NGK importøren og spør etter nærmeste butikk som selger ngk plugger. Det gjorde jeg. Betalte forøvrig 29kr per stykk. MEN dersom jeg kan stjele tråden din litt. Den metall hetten som er skrudd på pluggene i den enden som tennledningen skal settes på, skal den skrues av?? På bildet viser det at den skal løsnes og skrues ut ett par gjenger, men ikkje helt av. Men de orginale ledningene går ikkje inn på pluggen uten at jeg skrur helt av denne hetten, mens de nye biltema ledningene passer fint utenpå den metall klumpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Plow Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Er vel bare for å passe til forskjellige pluggledninger antar jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arimanni Posted September 5, 2006 Author Share Posted September 5, 2006 Teekay1983: Ok. Takker Ja, dei er for at det skal passe på dei forskjellige pluggledninger. Sånn eg har fått det forklart iallefall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Det stemmer.. det er for to forskjellige plugghetter. Å skru den bare litt av gir ingen mening, så det er nok bare et illustrasjonsbilde for å vise at det er mulig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
e30 tic Posted September 5, 2006 Share Posted September 5, 2006 Må ha nye Tennplugger til min M20B20 motor. Men er usikker på kva eg skal velge. Har søkt ein del rundtom på forumet, men har ikkje fått noko "klart" svar om kva plugger som er best.Har høyrt MYKJE bra om NGK, og vurderer desse. Nokre av dei kriteriene eg har er: * Bensinforbruk (holde det lågast mogleg) * MÅ tåle ein god del kaldstart og holde ein del KM. * MÅ vere god respons på tennpluggene. Kva tennplugger vil du anbefale? eg har alltid likt ngk, hør med velox motor! han har gode priser på div ngk plugger både standard, iridium og platinum... her er utdrag av en mail, når eg forespørte til turboen.: i > har du ngkBP7ES plugger liggende til hyggelige priser? er til ein bmw m20 turbo. Hei! Nei, men har tilsvarende plugg til high-performance, NGK BPR7EIX. Koster kr. 124,- pr. stk. BP7ES har hele 2,5mm Ø standard elektrode, mens BPR7EIX har 0,6mm Ø. Har også passende NGK Laser Platinum plugger. Med vennlig hilsen, Karl Jacob Stakseng Velox Motor Tuning Rogalandgate 70 N-5531 HAUGESUND NORWAY Tel. +47 52 71 52 31 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts