Gå til innhold

Enormt ekkel ulyd når bilen startes.. what?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå etter å ha forsøkt å bytte girkasse (girkassen passet selvsagt ikke) fått en utrolig ekkel ulyd når jeg starter bilen. Det er vanskelig å beskrive den, men det er en blanding av skrapende, hvesende lyd, litt som den lyden som kommer når dekka skraper opp i hjulbuen egentlig. Jeg aner ikke hva denne lyden er, men den kan ikke være bra! Bilen min er en 5.18 i fra andre halvdel av 1990, e34 altså, og den har gått 301600 så jeg er klar over at jeg må finne meg i noen ulyder, men denne er skikkelig creepy. Jeg vet det er vanskelig å gi svar på dette over nett, men hvis noen har den minste idè om hva det kan være og komme med et lite innspill på hva jeg burde få sjekket hadde jeg blitt veldig glad :)

Skrevet

hadde lignende prob.. jeg måtte bytte rådelager. men var ikke d som lagde lyden, når jeg starta bilen hørtes d ut som startern hadde *skjært* seg men motoren gikk ikke rundt pga rådelagerne

Skrevet
slanger som tar borti reimer??

eller starteren som fortsatt henger inne???

bare noen løse tanker, og et sted og begynne..

Jeg skal ta å sjekke det ja, takk! Jeg er ikke sånn dødsgod med motor og sånt. Har vært med å bytte girkasse og litt annet småplukk, men folk er så flinke til å si at jenter ikke har noe med motor å gjøre så man blir litt oppgitt. ;)

Skrevet
hadde lignende prob.. jeg måtte bytte rådelager. men var ikke d som lagde lyden, når jeg starta bilen hørtes d ut som startern hadde *skjært* seg men motoren gikk ikke rundt pga rådelagerne

Men altså, bilen min starter da. og går helt fint. er bare et begynnende herp hjullager foran og girkassa og noe i eksosen som lager ulyd. :/

Men lyden er litt sånn "skjært". irriterende as. jeg utbryter AU! hver gang jeg hører den lyden.

Skrevet

Det er kun når jeg starter og bilen går ellers helt fint. jeg regner med at kamakselen blei bytta begge ganger etter at kamreima sleit. heh. blir jo rimelig herp i toppen av slikt. ;)

Skrevet

Det høres ut som du har det samme problemet som meg, er lyden verst med clutchpedalen inne eller ute? Virker som utløserlageret på bilen din begynner å bli slitent, jeg byttet clutch og nå er det helt stille. Hørtes ut som jeg hadde konstant pip i bremsene. På slutten var det så ille at jeg måtte kjøre uten clutch til verkstedet.

Skrevet
Det høres ut som du har det samme problemet som meg, er lyden verst med clutchpedalen inne eller ute? Virker som utløserlageret på bilen din begynner å bli slitent, jeg byttet clutch og nå er det helt stille. Hørtes ut som jeg hadde konstant pip i bremsene. På slutten var det så ille at jeg måtte kjøre uten clutch til verkstedet.

Jeg starter som regel fra første gir, og da er jo gjerne kløtsjen inne. men det er som sagt KUN når jeg starter. Sånn shveseskrapeeksploderende lyd. Kløtsjen er forsåvidt helt fin, og slavesylinderen til den er også byttet. synkroingene i girkassa er herp så den nmå byttes, men det har jo ikke noe med starting å gjøre? hmm.

Skrevet

Beklager, jeg misforsto, jeg trodde du mente lyden kom når du startet motoren, men jeg holder nok fortsatt en knapp på utløserlageret i clutchen, clutchen kan være fin lenge, men gradvis vil den bare bli dårligere og lyden du hører vil bli tydeligere. Kan godt hende jeg tar feil, noen som har andre meninger?

Skrevet
Beklager, jeg misforsto, jeg trodde du mente lyden kom når du startet motoren, men jeg holder nok fortsatt en knapp på utløserlageret i clutchen, clutchen kan være fin lenge, men gradvis vil den bare bli dårligere og lyden du hører vil bli tydeligere. Kan godt hende jeg tar feil, noen som har andre meninger?

Detta blei kronglete, men ja, lyden kommer når jeg starter motoren, men forsvinner med en gang det er tenning og den er i gang.

Men nå testet jeg å starte bilen i fri uten å gi gass eller holde inne kløtsjen. lyden var der like ille. Hørte nøye på den også, men er vanskelig siden den bare varer i maks et sekund, høres ut som noe gnisser innat noe som går rundt. *Frustrert* er ikke lett å forklarer ulyder er det vel?

Skrevet
Lenge siden du byttet kamreim?

den skal byttes 22 sept da den ble sist byttet sommeren 2004 etter at den forrige reima sleit, så akkurat det er nok på tide. men de sier 2 år eller 40 000 da. den har ikke helt gått 40 000 ennå :P

Skrevet

Har også strammehjulet blitt byttet hver gang? Det kan være dette som lager den ulyden fram til reima har strammet seg. Lønner seg også å bytte vannpumpa i samme slengen som du bytter reima. :)

Skrevet
Har også strammehjulet blitt byttet hver gang? Det kan være dette som lager den ulyden fram til reima har strammet seg. Lønner seg også å bytte vannpumpa i samme slengen som du bytter reima. :)

jeg tar det på verksted gitt, da tar de alt. må de bytte strammehjulet kommer det på rundt 3000 totalt. og det erpå bmw verksted :)

Siden kamreima har gått sund to ganger nå og det har vært garantisak begge ganger tør jeg ikke annet enn å betale de pengene og få det gjort på verksted. jeg er sjelden på verksted med bilen, pappa pleier å ta det meste. så står jeg og ser på og lærer litt. er sikker på at jeg, med litt hjelp til å løfte, nå hadde klart å bytte en girkasse selv ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...