Gå til innhold

Bmw e39


Haukis
 Share

Anbefalte innlegg

Bra biler..Kanskje noe av det beste BMW har produsert

Stiller meg HELT bak den! :D Veldig bra biler kvalitetsmessig, og utrolig gode å kjøre! Kjører forresten min andre E39 nå...

Vær obs på litt smårust, spesielt nederst på bakluka og ved tanklokket. Ellers som regel lite rust på disse bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra biler..Kanskje noe av det beste BMW har produsert

Stiller meg HELT bak den! :D Veldig bra biler kvalitetsmessig, og utrolig gode å kjøre! Kjører forresten min andre E39 nå...

Vær obs på litt smårust, spesielt nederst på bakluka og ved tanklokket. Ellers som regel lite rust på disse bilene.

Veldig fornøyd med E39.

Det er ofte en klonke-lyd i forstillingen på dem (høres ikke med vinduet igjen) og det er da gjerne et stag som må byttes.

Har ikke hatt rust på noen av de kjente stedene eller andre steder, men en liten baggis som alikevel irriterer meg er vannfeller etter vasking og regnvær. Det har blandt annet under de brede plastlistene som sitter i dørterskelen en tendens til å samle seg fuktighet :? . Har enda ikke sett rust der på noen E39er, men det er alikevel litt irriterende å måtte "tømme" disse `´&&/(%¤#-listene for vann hver gang jeg vasker. Hmmmf...

Men er alikevel fornøyd!

Hør på bensin-gutta når det gjelder motor for 150 vs 170 bensinhester vs driftsutgifter og opplevd kraft for det har jeg ikke lyst til å blande meg inn i...

- og en ting til; Det er aldri billig å forsikre en BMW, det er bare ikke like dyrt overalt...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å vurdere å skaffe meg en sånn nå!

tenkte litt på 520!

Noe bra bil?

Og forsikre den når jeg har 20% bonus?

Bedre en prim.....

Men kjøp deg en 523i når du først skal kjøpe deg en E39.

Neinei, er M5 som gjelder :lol:

Enig med bimmelars, er M5 som gjelder. har forøvrig en til salgs jeg, noen få lapper i avgifter så er den på norske skilter hehe :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Generelt en meget bra bil, men det er mange brukt importerte hvor km-stand kan være et usikkerhetsmoment. Disse er gjerne skrudd i Norge.

Jeg hadde en e39 i 3 år og var meget fornøyd med den.

Sjekk om bilen har vært skadet. Som regel er dette en kilde til rust og problemer. Merk spesielt deksel som er under bilen (plast). Her kan det samle seg mye morro.

Sjekk stag, foringer, bremser, hydraulikk olje lekkasje (fra servo beholder og slanger) og kupevifte (brummer om den er gåen). Er det automat/step sjekk om det er byttet olje på kassa.

De tidligste modeller har et problem med at det kommer gnisselyder fra dørpakningene. Kan fjernes midlertidig med hvit vaselin (ikke silikonstift), men kommer garantert tilbake. Bare vær obs på det, da det er veldig irriterende.

Er det byttet frontrute på bilen så sjekk for fukt i gulvet forran. Dette har jeg lest utallige problem linker om på autopower.se. Forøvrig et godt forum for å sjekke problemområder på E39.

Lykke til med bilkjøpet. Du blir nok garantert fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...