Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

heisann, holder på å overhalle min 325 motor, skal ta av registerems hjulet som står på veiva, men får ikke av den bolten som står på der. så jeg lurer på om det er lings eller rett gjenga, noen sier det er lings og noen sier det er rett gjenga. så lurer på om noen som veit det 100% sikkert hvordan det er?

Skrevet

uff ja denne sitter som pokker.. etter mye svette,frustrasjon og en knekt biltema fastnøkkel kom den ut .

Jeg brukte latmansarm med fotmakt + litt til og en kompis holdt igjen med en skralle og pipe på svinghjulet..prøvd først med muttertrekker en god stund men skruen er jo så lang så vet ikke om det hjalp noe..

blir jo kansje letter for deg om motoren er montert i bilen?

Skrevet

hehe er bare rå makt som gjelder. alt av sånne vitale bolter er skrudd fast med en eller annen form for "lim" "gjenge låsing" eller hva man vil kalle det. og er bare kreftig muter trekker eller mye vold som skal til.

Skrevet

takk for svar, fikk den av til slutt.. brukte muttertrekker, men gikk ikke. så fant jeg ei 16mm jærnstang på 1.5meter å sveisa på en 22kopp.. kom laus til slutt. motoren står ikke i bilen, har just kjøpt den, så holdr på å overhalle:)

Skrevet

Reiv ut ei veiv på tirsdags kveld og det tok ca 10-12min med motoren i bukk. Bunnpanne, oljepumpe, råder, veivoverfall, reimhjul fremme på veiva, drevet til oljepumpa, bolten fremme på veiva og dekselet med sim-ringer. Deilig med batteridrevet muttertrekker med godt moment :D

Legger treklosser mellom et par veivskinker og blokka for å låse av veiva, så er det ingen problem å få ut bolten.

Skrevet
Reiv ut ei veiv på tirsdags kveld og det tok ca 10-12min med motoren i bukk. Bunnpanne, oljepumpe, råder, veivoverfall, reimhjul fremme på veiva, drevet til oljepumpa, bolten fremme på veiva og dekselet med sim-ringer. Deilig med batteridrevet muttertrekker med godt moment :D

Legger treklosser mellom et par veivskinker og blokka for å låse av veiva, så er det ingen problem å få ut bolten.

Det var det jeg også gjorde, hjelper litt å varme opp bolten i tillegg, har vært diskutert endel tidligere akkurat dette, var en som hardnakka mente på at det ikke var noe loctite av noe form her men.. jeg mener det er det. :?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...