Gå til innhold

lednings trøbbel m20b25


xcuze
 Share

Anbefalte innlegg

om noen med lik motor som meg gidder og titte litt under hood'n på bilen sin... og tenker..............hvis vi sier sylinderen nermest torpedo veggen har dyse nr 1, så fortsetter ledningsnettet helt til nr 6 ikke sant..!! så er det en vann temp føler, som sitter helt i frem kant.. også fortsetter bare ledningene fremover... (to stk) ett elle annet sted, må vite hvor den går etter vann tempen.. får ikke dysene mine til og åpne uten strøm.. samme som at tv'n ikke fungerer uten stikk kontaken i veggen.... har liksom tv'n og veit jo at ledningen skal kobles til et sted, men "veit" bare ikke hvor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kaldstartdyse like ved tempføleren, men den har ikke noe innvirkning på om dysene åpner eller ikke..

Feilen din ligger nok mest sannsynlig i den andre enden vil jeg tro, og godt mulig i form av et defekt relè eller ledningsbrudd.

Det er jo fort gjort å måle seg frem for å se om dysene får den strømmen de skal ha også, da de skal ha konstant +12v på den ene pinnen. Signalet fra hjernen er jordpulser..

Desverre var koblingsskjemaet i Haynesboka noe av det dårligste jeg har sett, så jeg kan desverre ikke fortelle deg så mye om hvor ledningene går, og hvor du bør feilsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fant det ut ista, men ellers takk for hjelpen... og dere vil ikke tro hva de er til, for......... de går rett under olje filteret, egentlig burde jeg tenk på det selv, er jo nærliggende og tro at alle følerene til mottoren sitter på samme lednings nett... så gjett hva de går til da........

nettop, selvfølgelig olje tryksføleren...

men takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...