Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan jeg kan få til å stilla camberen på bakdekkene. Det er mye negativ camber nå, og det er ikke helt bra for veigrepet.

Noen som vet? Takker for alle svar!

Skrevet

har ikke sjekket hvordan det er på den jeg har nå enda men på lexusen jeg hadde var det en oval skive på bærearmen...altså der man festet selve "Gaffelen" som navet sitter på til bærearmen! siden den var oval med noen hakk i så kom det an på hvordan den skiven sto hvordan camberen ble... kanskje samma på bmw også? kurant er det ihvertfall..

Skrevet

Hadde min E36 på 4-hjulskontroll idag, pga. at jeg ville ha senkesettet ført inn i vognkortet!

Men det var visst bortkastet gitt....fikk beskjed om at camberen til E36 ikke kunne justeres, og derfor var utenfor verdiene som Biltilsynet godtar.

Min er 96.mod. 320iCabriolet, senket med Eibach Sportline-fjærer...

Noen som vet om dette stemmer??

Skrevet

Det er kun spissing å stille både foran og bak på E36, men foran, så kan du endre camberen på 2 måter. Enten monterer du K-Mac, eller så shimser du ut fjærbeinet.

Bak tror jeg ikke det er så mye å gjøre.

Skrevet

selfølgelig skal det vere lovlig å senke en e36! dette er nok bare pisspreik.

Jeg hadde problem med mye sliting av dekk pga hjulstilling/senking.

Jeg bytta til e30 lavetter og eksentriske powerflex foringer i braketteten til bærearmen. dette strammte opp "stillinga" framme slik at den ikke skrever så mye. nå det gjelder bak så bytta jeg til powerflex foringer der også. dette skal visst også hjelpe. time will show. du kan velge å skifte alle foringer bak til powerflex men jeg bytta bare den foringen som står ytterst framføre bakhjulet. husk hjulstilling etterpå da! :)

Skrevet
Hadde min E36 på 4-hjulskontroll idag, pga. at jeg ville ha senkesettet ført inn i vognkortet!

Men det var visst bortkastet gitt....fikk beskjed om at camberen til E36 ikke kunne justeres, og derfor var utenfor verdiene som Biltilsynet godtar.

Min er 96.mod. 320iCabriolet, senket med Eibach Sportline-fjærer...

Noen som vet om dette stemmer??

Går selvfølgelig å justere camber bak på en E36. Er en eksenterskrue på nederste "bærearmen". bak. Det finst også ettermarkeds "bærearmer" som er justerbare.

Det går vel ikke på Compact og Z3 med tanke på at der er E30 type oppheng bak.

Foran er det ikke noe camber justering uten å kjøpe K-Mac eller lignende.

Skrevet

Går selvfølgelig å justere camber bak på en E36. Er en eksenterskrue på nederste "bærearmen". bak. Det finst også ettermarkeds "bærearmer" som er justerbare.

Det går vel ikke på Compact og Z3 med tanke på at der er E30 type oppheng bak.

Foran er det ikke noe camber justering uten å kjøpe K-Mac eller lignende.

Jasså...hmmm! Har jeg blitt lurt mon tro :?:

Fikk heller ikke noen målebrev pga. at de hadde gått tom for blekk på printeren sin....

Skal ringe BMW på mandag å høre om det er mulig å justere camberen!

Skal hvertfall innom å hente utskrift av målebrev, for det var visst lagret på harddisken, sa de!

For det var jo pga. at jeg ønsket målebrev, jeg tok 4-hjulskontroll...

Skrevet

Helt riktig som Mr sunde sier. Klart man kan justere camber bak på E36 men man får den som regel ikke innenfor fabrikantens tolleranser med den orginale eksenterbolten. Men det har ingen betydning så lenge senkesettet er godkjent så må feiltilsynet akseptere det

Skrevet

hva er det der k-mac opplegget og pris på det?

får heller ikke min godkjent... for no dritt!!

og hvis ikke den er innenfor krava og selv om senkesettet er godkjent, godkjenner IKKE biltilsynet det...hvis det var det du mente TexWiller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...